Taaislijmziekte

28-11-2018 om 06:57 uur

Dit bericht is verplaatst van: Testboard: Alternatieve Geneeswijzen

Login of registreer om te reageren
28-11-2018 om 00:42 uur

taaislijmziekte behandelen met koolzuurhoudende dranken? Het is niet alleen lekker; het koolzuur lost de slijm bijna ogenblikkelijk op.

Login of registreer om te reageren
29-11-2018 om 15:06 uur

1Peter, bij mij krijg ik juist slijm van koolzuurhoudende dranken (en gaatjes denk ik)
Taaislijmziekte is natuurlijk niet te behandelen met cola en fanta

Beetje wrang om dit te lezen, de dochter van mijn collega is aan deze ernstige ziekte overleden.... veel te jong...

Login of registreer om te reageren
29-11-2018 om 15:45 uur

@emsepems dat heb ik ook ja! En ik denk als de oplossing voor die nare ziekte zo simpel was het wel een bekender feit zou zijn!

Login of registreer om te reageren
01-12-2018 om 13:29 uur

Dat zeg je nou @nienke789 maar ik denk dat er heel wat zaken zijn die voor ons verborgen worden gehouden of tegengewerkt. Zo lees ik al mijn hele leven geregeld dat er weer eens een doorbraak is in het onderzoek naar kanker terwijl deze ziekte in die periode is opgeklommen naar de eerste plaats op de overlijdensranglijst. Veel z.g. "oplossingen" bedreigen nu eenmaal het verdienmodel van de staat en de gezondheidsindustrie.

Stel, ik zeg stel dat koolzuurhoudende dranken veel effectiever zijn in het bestrijden van de gevolgen van b.v. COPD dan zouden deze dranken direct kapotgereguleerd c.q belast worden door de overheid. Oh wacht! Daar zijn ze al mee bezig!
Misschien zit @1peter toch op het goede spoor?
Als dat nou ook nog afgedekt kan worden met degelijk wetenschappelijk onderzoek dan hebben we iets om over te praten.

Login of registreer om te reageren
01-12-2018 om 20:26 uur

balling wat een slap gelul. Als het al om de koolzuur / bubbels gaat doet een flesje bruiswater het ook. "Helaas" heb ik geen last van slijm anders ging ik het nu nog proberen!!

Login of registreer om te reageren
02-12-2018 om 08:50 uur

@balling je hebt er wel gelijk in, de farmaceutische industrie is te machtig waardoor ze zelf bepalen wat wel en niet. En jammer genoeg speelt geld een te grote rol.

Maar de mensen met taaislijmziekte zijn vaak zo ziek, en ik denk dat bijna iedereen wel een frisdrank drinkt of heeft gedronken. Dus als slijm er mee op te lossen is denk ik dat veel mensen individueel dat wel gemerkt zouden hebben? En het dus een algemeen bekend feit zou zijn. Dat is meer wat ik bedoel!

Login of registreer om te reageren
02-12-2018 om 11:24 uur

@nienke789
Voor alles geldt dat als er stevig wetenschappelijk bewijs voor iets is, het ook zo is totdat het tegendeel bewezen wordt. Meer kan ik over deze "bubblelaffaire" niet zeggen.

@Stefanie
Ik zou in dit geval toch echt de voorkeur geven aan Champagne.

Login of registreer om te reageren