Ik weet het niet meer

17-10-2018 om 18:32 uur

Hallo allemaal, ik ben een stille lezer van dit forum, maar voor het eerst een post. Ik ben 32 jaar, en heb inspannings astma, niet allergische astma en chronische holte ontstekkingen en chronische hyperventilatie. De laatste tijd voel ik me lichamelijk uitgeput, heb regelmatig last van hoofdpijnen en ik weet eigenlijk niet meer wat wat is. Het belemmert steeds meer mijn dagelijks leven en ik vraag me af er meerdere mensen zijn met deze diagnoses en hoe jullie ermee omgaan. Alvast bedankt voor de reacties.

Login of registreer om te reageren
18-10-2018 om 07:57 uur

Hallo Hester, is het dan niet gewoon het beste om bij je huisarts langs te gaan? Misschien is er qua medicatie iets dan aangepast kan worden zodat je je misschien snel weer iets beter voelt? Sterkte in ieder geval.
Groetjes Sabine

Login of registreer om te reageren
23-10-2018 om 21:15 uur

Goedenavond, ik heb dezelfde onverklaarbare problemen.

Login of registreer om te reageren
31-10-2018 om 21:42 uur

@HesterDH
Er mee omgaan blijft lastig. Ik heb nu sinds een maand of 3 de diagnose ACOS (Astma COPD Overlap Syndrom) en ben dagelijks benauwd.

Ik heb al aardig wat moeten inleveren door andere problemen met mijn lijf. Toch moet ik ook hier mee om leren gaan. Ik vroeg vandaag nog aan mijn man; is dit het voor de rest van mijn leven? Benauwd, moe, lastig slapen, last van kou, vocht, mijn heerlijke donzendekbedje?

Er is geen snelle manier om zoiets te accepteren helemaal als men niet precies weet wat er mis is. Een psycholoog kan je eventueel helpen met een stukje verwerking.

Blijf er in elk geval niet zomaar mee doorlopen. Trek aan de bel en zoek hulp!

Login of registreer om te reageren
01-11-2018 om 07:01 uur

Hallo Hester,
Ik herken je gevoel heel goed. Ik heb zelf astma en door een burn-out 2 jaar geleden is de astma erg achteruit gegaan. Ik ben net 23 en soms vind ik het ook wel erg lastig om te beseffen dat ik niet zomaar zoals leeftijdsgenoten een avond kan stappen zonder bronchitis te krijgen. De afgelopen jaren ben ik erg bezig geweest met accepteren.

Maar ik denk dat het voor meerdere mensen geld dat het de ene dag en het ene moment makkelijker is dan het andere moment. Het is af en toe ook belangrijk om het toe te laten. Je mag even flink balen en boos op iedereen en alles zijn. Maar na dat moment voel ik altijd des te meer de waarde van de dingen en mensen die ik heb en die ik wel kan doen!

En natuurlijk goed blijven communiceren met je arts! Een dokter is er niet alleen om je klachten te bestrijden maar ook om je te helpen met die klachten om te gaan!

Heel veel sterkte in ieder geval en ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Login of registreer om te reageren