Uitzichtloze situatie maakt me Radeloos ....

04-10-2018 om 07:54 uur

Een jaar geleden last van mijn longen gaan krijgen ,zomaar spontaan , hoesten hoesten en nog eens hoesten , naar de huisarts maar, mn longen waren aan het piepen slijm , oke inhalators gekregen en een Prednison kuurtje . Knapte na een dikke week weer op en pakte mn leven weer verder op . echter na 2 weken voelde ik weer slijm in mijn longen komen en weer hoesten, terug naar de huisarts ,oh misschien kuurtje te kort ,weer Prednison , alleen wat langer, weer ging het na een tijdje beter , maar na een week of 3 kwam het weer terug. nu mocht ik naar de longarts deze deed allerlei onderzoeken echter kwam niks uit, foto goed , er was niks aan de hand , geen Astma geen bronchitis niks , ik moest maar even naar de kno arts want ze hoorde wel de slijm maar zei dat het was hogerop te horen was, ik naar de kno arts ,na een paar onderzoeken ,oh ja we zien het al, u tong is achterin de keel erg dik, dit komt waarschijnlijk door maagzuur wat omhoog komt ,zet u bed maar omhoog en neem maar omeprazol en over 1 maand terug komen . oke nou ik blij ,toch iets gevonden ,ik ben nog geen week verder en voel ondertussen dat de slijm toch weer dieper gaat zitten , ik slaap amper nog 2 uur hoesten 1 uur slapen ,de hele nacht door, huisarts kijken misschien allergie stof ,nee ook niet, roken ? ben ik ook al een poos helemaal mee gestopt . en maar weer een kuurtje erin, afijn dit gaat een tijdje door, steeds paar weken weg en hup komt het weer. tot afgelopen Maandag, ik werd tegen de ochtend voor het eerst in mn leven benauwd ,tjonge jonge wat was ik in paniek . wist niet wat te doen helemaal in paniek ,alleen als ik wat voorover over de aanrecht hing kreeg ik iets meer lucht . dit heeft ongeveer 2 uur geduurd tot het 8 uur was en ik gelijk weer de huisarts belde, mocht weer komen ,ja ze hoorde inderdaad dat de longen een soort van samen geknepen waren en dat het er benauwd aan toe klonk ,en daar kwam de prednisonkuur weer op de proppen en een inhalator die ik wel 6 xper dag mag gebruiken , maar dokter ,de longarts zegt mn longen zijn prima niks aan de hand hoeft niks te gebruiken hoe kan dit? tja je longen reageren toch steeds ergens op. ja maar waar op ,daar had ze ook geen antwoord meer op. nu hoest ik nog steeds als een gek vooral als ik ga slapen is het vreselijk, steeds een uurtje slapen en 3 uur hoesten wordt ik helemaal gek van slijm wat heel diep zit ,daar lijkt het op , proef al een maand steeds iets vreemds als ik hoest of alleen mn keel al schraap, Maandag kwam er ook bloed mee omhoog, misschien keel kapot gehoest? nu weet ik niet meer wat ik moet doen, ik heb wel al een lange tijd 1 postduif en katten ,maar die heb ik al heel mijn leven . ik woon wel dichtbij een snelweg maar woon ik ook al 19 jaar , kan je dan opeens last van die fijnstof krijgen ? wat kan ik nu nog doen om erachter te komen wat ik heb ? ik ben echt radeloos ,

Login of registreer om te reageren
04-10-2018 om 08:02 uur

Hoi Carla, jeetje wat heb je het moeilijk. Bloed ophoesten kan ook een adertje gesprongen zijn. Maar wat ik wil weten is, hoelang heb je die postduif? Kan allergie zijn, maar ik ben geen arts.
Sterkte hoor!

Login of registreer om te reageren
04-10-2018 om 10:30 uur

Hoi Carla,

Die postduif liet mij even aan dit denken: https://www.ntvg.nl/artikelen/nasale-vorm-van-duivenmelkersziekte-een-n….

En ook deze link kun je lezen over verschillende aandoeningen:
https://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/152040-postduiven-in-de-woo…
Heb je verteld aan de artsen dat je katten en een duif hebt? Komen de katten op je slaapkamer?
En allergie bouw je op, ik had ook al jarenlang katten, vooraleer ik er allergisch voor werd.

Login of registreer om te reageren
04-10-2018 om 10:40 uur

Ik denk dat je met deze titel naar je huisarts moet. Zo gaat t niet goed!
Misschien maar n uitdraai van je stukje mee.
Sterkte!

Login of registreer om te reageren
04-10-2018 om 17:03 uur
Reactie op Anna50

Hoi Carla, jeetje wat heb je het moeilijk. Bloed ophoesten kan ook een adertje gesprongen zijn. Maar wat ik wil weten is, hoelang heb je die postduif? Kan allergie zijn, maar ik ben geen arts.
Sterkte hoor!

die duif heb ik een jaar of 4

Login of registreer om te reageren
04-10-2018 om 17:05 uur
Reactie op Daantje

Ben je getest op allergieën?

ik ben getest op allergieen , met bloed dan ,niet van die krabbetjes wat ze vroeger deden , was geen reactie

Login of registreer om te reageren
04-10-2018 om 17:07 uur
Reactie op Thirza

Hoi Carla,

Die postduif liet mij even aan dit denken: https://www.ntvg.nl/artikelen/nasale-vorm-van-duivenmelkersziekte-een-n….

En ook deze link kun je lezen over verschillende aandoeningen:
https://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/152040-postduiven-in-de-woo…
Heb je verteld aan de artsen dat je katten en een duif hebt? Komen de katten op je slaapkamer?
En allergie bouw je op, ik had ook al jarenlang katten, vooraleer ik er allergisch voor werd.

heb ik ook gelezen, maar ik heb maar 1 duif ,weinig poep dus want schijnt aan het poep te liggen ,maar ruim ik gewoon netjes op elke dag , laat het dus niet aan koeken en dat ik het dan weg moet krabben dat er iets van stof in de lucht komt, katten nee komen niet op mn slaapkamer heb al katten vanaf mn 16e ben nu 51

Login of registreer om te reageren
04-10-2018 om 17:07 uur
Reactie op emsepems

Ik denk dat je met deze titel naar je huisarts moet. Zo gaat t niet goed!
Misschien maar n uitdraai van je stukje mee.
Sterkte!

kom al elke week bij de huisarts, plus longarts plus kno arts , niks te ontdekken en of te zien

Login of registreer om te reageren
04-10-2018 om 17:08 uur

wel erg bedankt voor jullie reacties, heel erg bedankt voor het mee denken

Login of registreer om te reageren
05-10-2018 om 09:29 uur

Carla, je hoeft niet persé allergisch te zijn voor iets om er toch last van te kunnen krijgen. Ik ben niet allergisch voor huisstof, maar als ik grote vlokken op moet vegen, gaat het wel even kriebelen van binnen. Zo ook met verschillende soorten douchesprays en andere scherpere dampen en luchtjes. Zo'n duif lijkt me niet echt gezond als je longen zo geirriteerd lijken te zijn. Zoveel mogelijk prikkels vermijden denk ik dan, als leek, maar wel inmiddels ervaringsdeskundige. Ik laat de kattenbakken door mijn man uitscheppen, vanwege het stof dat vrijkomt.

Login of registreer om te reageren