Benauwd door Relvar.. Qvar en de meeste medicijnen met cortisone

17-09-2018 om 20:30 uur

Beste,

Ik heb sinds 2015 de diagnose astma. Er is toen een CT scan gebeurd die meerdere zones van airtrapping aangaf en vernauwde luchtwegen. Nu ben ik een 8 maanden gestopt met roken en heb ik het nog nooit zo benauwd gehad en zoveel astma aanvallen waarbij het letterlijk voelt alsof ik stik en mijn laatste uur geslagen is. Wat het beangstigend maakt. Meestal krijg ik de aanvallen alleen in de wagen, ik lijk ontzettend gevoelig te zijn voor uitstoot van wagens. Voor de rest loop ik de ganse dag benauwd en kortademig ondanks dat de diffusiecpaciteit sinds het stoppen met roken van 65% naar 80% gegaan is zei de longarts en de longinhoud was beter dan leeftijdsgenoten. Ik snap het eigenlijk allemaal niet goed ondanks de vele klachten. Op alles reageert mijn lichaam erg, ozon, fijnstof enz.. Nu is het ook zo, de longarts schreef mij Relvar voor maar daar krijg ik het nog benauwder van, alsof mijn Bronchiƫn dicht komen te zitten. Ik ben dan overgeschakeld naar Qvar en heb net dezelfde ervaring als met Relvar, nog ellendiger en nog meer last van astma aanvallen dan toen ik die nog niet nam en ondanks dat dit toch DE medicijnen zijn ter behandeling van astma. Waarom werkt dit voor mij niet ? Zijn er nog mensen die dit herkennen. Wat is er toch met mij aan de hand.... De laatste aanvallen waren alsief iemand in mijn longen kneep met een kracht die niet te harden was, het was ondraagelijk en werkelijk alsof het einde nabij was... herkent iemand dit ?

Login of registreer om te reageren
17-09-2018 om 20:39 uur

In sigaretten zitten ook luchtwegverwijders en die mis je nu. In periodes dat mijn longen super geprikkeld zijn, vind ik puffen ook niet fijn omdat die irritatie ook teveel is. Er zijn nog meer medicijnen om te proberen dus terug naar de arts.

Login of registreer om te reageren
04-12-2018 om 22:35 uur

ik heb 1 puffer alvesco de rest wordt ik ziek van. na twee dagen kan ik mijn bed niet meer uit maar het is een niet bestaande bijwerking.

Login of registreer om te reageren