spiolto respimat

02-06-2018 om 07:08 uur

Goedemorgen,
Mijn moeder heeft sinds 15 mei spiolto respimat 1x daags 2 inhalaties voor haar longemfhyseem.
Vanaf dit moment zie ik dat het slechter met haar gaat en dit baart me hele erge zorgen en weet niet of dit normaal is. Ze heeft nl onwijs last van bijwerkingen als: vreselijk kortademig, heel erg trillen van lichaam, en kan zich op geen enkele manier inspannen en loopt naar lucht te happen en is doodmoe. Is dit normaal? Ze heeft gisteravond de apotheek gebeld op mijn aandringen, en die gaf aan dat ze bij huisarts moet zijn. Het was al te laat om die nog te bellen maar wil eigenlijk zsm weten of dit niet accuut gestopt moet worden. Ps: ze heeft een licht vergrote aorta.
Mvg bezorgde dochter

Login of registreer om te reageren
02-06-2018 om 12:15 uur

Hoi
Tis natuurlijk de vraag of je moeder zieker geworden is van de medicatie of dat haar ziekte opspeelt en op dit moment erger is...dat is iets wat de huisarts kan beoordelen.
Als je denkt dat ze niet kan wachten tot na t weekend, omdat de klachten te heftig zijn, dan kan je de huisartsenpost bellen.
Sterkte!

Login of registreer om te reageren
04-06-2018 om 07:34 uur

luchtballon,

We gaan er vanuit dat er je inmiddels contact hebt gehad met de huisartsenpost of de arts van je moeder. Vanwege het weekeinde konden wij niet eerder reageren. Sterkte met haar.

Met vriendelijke groet,
advieslijn

Login of registreer om te reageren
04-06-2018 om 16:10 uur

Heeft je moeder misschien ook Salmeterol (Seretide)?
Las in de bijsluiter dat dat niet samen met Spiotlo mag.

Login of registreer om te reageren