Vortex ipv aerochamber

03-04-2018 om 16:31 uur

Goedendag beste mensen,

Mijn zoon 3 jaar gebruikt al lange tijd een aerochamber met kindermasker. Bij vervanging kregen wij een paar weken terug voor het eerst een vortex voorzetkamer. Iemand goede ervaring hiermee, ik zie niet altijd de twee flapjes op en neer bewegen vaak maar 1 hoort dit?

Alvast bedankt voor de hulp

Login of registreer om te reageren
03-04-2018 om 17:40 uur

Ik heb ook een vortex gekregen, in het begin geen problemen mee gehad maar het was steeds harder duwen voordat de pufjes erin wilden.
Als je het erg benauwd hebt, mis je juist die kracht, op verzoek van verpleegkundige na opname toch weer een aerochamber gekregen, t is net makkelijker vind ik.
Die flapjes zag ik ook niet zo bewegen
succes!

Login of registreer om te reageren
04-04-2018 om 18:48 uur
Reactie op goudvisje

Ik heb ook een vortex gekregen, in het begin geen problemen mee gehad maar het was steeds harder duwen voordat de pufjes erin wilden.
Als je het erg benauwd hebt, mis je juist die kracht, op verzoek van verpleegkundige na opname toch weer een aerochamber gekregen, t is net makkelijker vind ik.
Die flapjes zag ik ook niet zo bewegen
succes!

Erg bedankt, ik ga er denk ik achteraan.

Login of registreer om te reageren
04-04-2018 om 19:37 uur

Je kan ook even naar de apotheek gaan en vragen of ze met je mee kunnen kijken. Ik zou ook daar je vragen stellen.

Meestal krijg je niet gelijk weer een nieuwe voorzetkamer vergoed als je er net één gekregen hebt, maar misschien kan je met wat uitleg deze ook naar tevredenheid gebruiken.

Login of registreer om te reageren
04-04-2018 om 22:17 uur

Dat is zeker zo wat Daantje zegt, vortex is niet per definitie slecht hoor, helemaal omdat waarschijnlijk jij als ouder hem helpt met puffen.
Ik zelf vond het lastig om de pufjes erin te krijgen bij extreme benauwdheid.
En de verpleegkundige die mij hielp vond de aerochamber beter maar dit zegt niks over jouw zoontje natuurlijk.
Ik krijg wel de aerochamber opnieuw vergoed,dat terwijl ik direct 2 vortex voorzetkamers kreeg ,de 2e aerochamber koop ik altijd zelf omdat ik nooit zonder kan en wil.
Ik denk als de longarts dit voorschrijft je hem gewoon vergoedt krijgt, want de verpleegkundige schreef dit voor in opdracht van longarts.
De vortex is gewoon goedkoper, en bevalt het dan is het prima maar anders gewoon vragen om aerochamber.

Login of registreer om te reageren
06-04-2018 om 10:54 uur

Beste allemaal,

Ik zag een reclame van de Vortex en vroeg me af of het beter is om over te stappen. Maar als ik de reacties hierboven lees blijf ik maar bij de Aerochamber. Ik vroeg het een paar weken geleden aan mijn longverpleegkundige maar die had nog weinig ervaring met de Vortex.

Ik krijg vanuit m'n aanvullend pakket wel een extra Aerochamber vergoed.

Groeten,
Anne

Login of registreer om te reageren
11-04-2018 om 09:38 uur

Ook mij wilde de apotheek vanmorgen de vortex geven, maar ivm mijn instabiel astma heb ik gevraagd om de aerochamber en deze heb ik zonder problemen gekregen.

Login of registreer om te reageren