Paasvuren: Hoofdpijn en een slechte nachtrust

01-04-2018 om 11:00 uur

Ik woon in Friesland en werd wakker van een brandlucht. Ik slaap met de raam open omdat ik anders het benauwd krijg. Nu lees ik dat de paasvuren dat helemaal afkomstig is uit Duitsland nog hier te ruiken is!

http://www.lc.nl/friesland/Brandlucht-in-Friesland-door-paasvuren-uit-D…

Wat veel mensen NIET weten is dat bij paasvuren vaak gestookt wordt op afval hout. Hierbij komt Chroom-6 vrij wat volgens de kwalificaties nog schadelijker is dan asbest. Het valt me op dat kranten en de media hierover NOOIT schrijven. Tevens komt er volgens RIVM rapport grote hoeveelheden arsenicum vrij in de lucht. Welke gezondheidseffecten heeft het als mensen geïmpregneerd hout verbranden bij paasvuren of alles branders?

Login of registreer om te reageren
01-04-2018 om 16:28 uur

Paasvuren komen voort vanuit een eeuwenoude, wat zeg ik: millenia-oude traditie binnen kleine gemeenschappen. Tegenwoordig wordt deze traditie in de drang naar schaalvergroting wel haast op industriële schaal uitgevoerd. Men wedijvert niet meer met het naastgelegen dorp maar met het gehele land en als het aan velen ligt met heel Europa. Dat de boel daarmee uit de hand loopt is evident maar wel een logisch gevolg van schaalvergroting en globalisering.

En wij ons maar blauw betalen aan energiebelasting...............................Zinloos op deze manier.
Van politici, overheid en gezondheidsorganisaties mag men geen ingrijpen verwachten aangezien deze niemand voor het hoofd willen stoten. Dus zal er niet veel tegen gedaan worden. Er zullen per EU-land tientallen commissies worden benoemd en zelfs onderzoeksinstituten voor worden opgericht die dan na jarenlange "studie" met aanbevelingen komen die tot 5 cijfers na de komma beschrijven wat de normen voor het ontsteken van paasvuren zouden moeten zijn. Vervolgens verdwijnen deze rapporten onder in een hele diepe kast. Vele "deskundigen" en bestuurders hebben ondertussen er een riant inkomen aan overgehouden. Men is zelfs blij dat dit soort problemen (om het even welk probleem dan ook!) in de aandacht komen want deze bieden uitzicht op het in stand houden en uitbouwen van het verdienmodel.
Pas als busladingen astmatische COPD'ers en andere "longlijders" met hooivorken worden gesignaleerd bij het woonadres van de verantwoordelijke bewindspersonen zal men enigszins in beweging komen.
Men gaat dan over tot vervolging van de protesterenden aangezien die de stabiliteit van hun "inkomsten" in gevaar brengt.

Login of registreer om te reageren