Fotografie

Hee allemaal,

Sinds een paar jaar heb ik mijn eigen spiegelreflexcamera en fotografeer ik heel graag. Thuis fotografeer ik voornamelijk paarden en honden en van de zomer ga ik naar Londen en hoop ik daar veel foto’s te maken en mijzelf te verbeteren.
Nog meer mensen met een fotografiehobby?

Momenteel ligt het even stil door onstabiel astma (sinds november 2017 de diagnose), maar ik hoop snel weer aan de slag te gaan!
Ga naar laatste reactie«134

Reacties

• wendy24wendy24 Gebruiker
    #1 edited 14 maart
    Ik fotografeer ook heel graag voornamelijk natuurfoto's en van die oude gebouwen.
    En als we op vakantie zijn dan ga ik ook voor de natuur en mooie uitzichten.
    IK heb pas een spiegelreflexcamera dus ben nog een beetje de instellingen aan het uitproberen.
    Het geeft mij ook rust als ik fotografeer
  • NckiieNckiie Gebruiker
    @wendy24 super leuk! Ik wil me de komende maanden meer verdiepen in fotografie van steden en gebouwen en dit in Londen van de zomer toepassen.
    Mij geeft het ook rust, maar ook energie als ik fotografeer! Ik mis het ook heel erg nu en ik word juist nu regelmatig gevraagd voor fotoshoots haha.

Welke camera heb je? Ik heb de canon 70D
    Nckiie schreef: »
    @wendy24 super leuk! Ik wil me de komende maanden meer verdiepen in fotografie van steden en gebouwen en dit in Londen van de zomer toepassen.
    Mij geeft het ook rust, maar ook energie als ik fotografeer! Ik mis het ook heel erg nu en ik word juist nu regelmatig gevraagd voor fotoshoots haha.

Welke camera heb je? Ik heb de canon 70D

Ik heb een sony A100 camera
    Ik heb me aangemeld voor een foto 7 daagse dan krijg je per email een opdracht opgestuurd die je dan moet gaan fotograferen.
    En heb een site gevonden waarbij heel duidelijk de instellingen staan uitgelegd.

fotoshoots lijk me ook leuk om te doen.
  • NckiieNckiie Gebruiker
    @wendy24 oh super leuk, zo leer je het heel snel. Ik zit op facebook in een paar groepen en daar moet je instellingen etc erbij vermelden, zo heb ik heel snel geleerd hoe de belichtingsdriehoek werkt en verder veel tips gelezen en gekregen.

Heel veel plezier alvast!
  • GwennyGwenny Administrator , Gebruiker, Moderator, Schrijver
    Heey ik fotografeer ook graag maar bij mij is het een beetje een uit de hand gelopen hobby geworden. Ik fotografeer voornamelijk concerten en rodelopers
    Neem eens een kijkje op LivePicz.nl als je zin hebt :)
  • NckiieNckiie Gebruiker
    @Gwenny super leuk! Ik ga eens kijken:D
    Bij mij liep de hobby ook een beetje uit de hand haha, maar door de astma is het momenteel echt weer terug naar hobby. Helaas al 5 maanden geen energie om me er echt mee bezig te houden:( hopelijk komt dat snel weer, want ik mis het echt heel erg!
  • NckiieNckiie Gebruiker
    @Gwenny gave foto’s! Heb even snel gekeken:D
    :0 Thx!!
    @Gwenny gave fotos

dankjewel @Wendy24!!
  • ClaudiaM17ClaudiaM17 Gebruiker
    Ik fotografeer sinds begin 2017. In maart 2017 heb ik mij ingeschreven bij de KvK na enorm veel complimenten en toch wel een droom om prof fotografe te worden. Ik fotografeer voornamelijk sport, maar ik doe ook graag portret shoots en evenementen en ben altijd in om wat nieuws te leren! Als je wilt, kan je een kijkje nemen op Facebook bij Pictures by CMM. Altijd leuk om te horen wat mensen van mijn foto’s vinden.
    Het is ook een ideale manier om te genieten van het buiten zijn, wat ook weer scheelt voor mij met Astma.
    Ik hoop dat je het ontzettend leuk gaat hebben in London en dat je mooie foto’s kan maken!
  • NckiieNckiie Gebruiker
    @ClaudiaM17 wat leuk! Ik ga nu snel slapen en ga morgen je pagina eens bekijken! Mijn foto’s zijn te vinden op facebook via Nicky Boogaard fotografie (de paardenfoto’s) ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
    En ik hoop ook det Londen super gaat worden!
  • Marleen1984Marleen1984 Schrijver
    Ja leuk!!! Foto's maken!

Ik maak van heel veel dingen graag foto's, voor mij is het bezig zijn met mijn camera en dus foto's maken, even vergeten dat ik ziek ben.

Het liefste ga ik op pad, wandelen en dan foto's maken. Zodra mijn astma dat niet toe laat, dan probeer ik mijn fotografie op een andere manier te doen, waardoor de inspanning er niet is of heel laag is.

Vele foto's zijn te vinden op mijn website, www.oliba.nl
  • NckiieNckiie Gebruiker
    @Marleen1984 ik kan niet wachten tot ik weer foto’s kan maken:D en ik ga je site zo eens bekijken!
    Ik krijg de laatste tijd veel aanvragen en moet ze helaas allemaal afzeggen, geniet er nu ook niet echt van het kost teveel energie. Maar dat komt vanzelf weer:)
    @Nckiie, ik kan het me zo goed voorstellen!!! Wat voor een aanvragen krijg je?
  • NckiieNckiie Gebruiker
    @Marleen1984 portretfotografie van honden en ik ben gevraagd om bij een wedstrijd van de politiehondenvereniging foto’s te maken. Oh en daarnaast actie en portret van paarden:p
    Super leuk @Nckiie
  • NckiieNckiie Gebruiker
    @Gwenny dankje!

En @Marleen1984 wat een variatie in je foto’s, leuk om te zien!

@ClaudiaM17 ik heb je facebook bekeken, leuke foto’s! Goede actieshots!
    Wat gaaf @Nckiie!!!

Ja, ik maak heel wisselend foto's, van vele verschillende onderwerpen.
    #20 edited 29 mei
    Super leuk al die verschillende fotos van de leden hier!
    wat een leuke foto's allemaal. echt leuk om te zien dat ieder zo zijn eigen ideeën heeft met fotografie

ik heb ook een eigen facebook groep met mijn fotootjes.
    zal hem effe openbaar zetten anders kunnen jullie mijn fotootjes niet zien ;)

en aan mijn groep toevoegen mag altijd.

https://m.facebook.com/groups/1014943681979306?ref=bookmarks
    DSC00241.jpg
  • NckiieNckiie Gebruiker
    Ik heb een verzoek ingediend om lid te worden @wendy24 en ben nu lid zie ik haha. Leuk! Ik kan niet wachten tot ik weer op pad kan met mijn camera
    @Nckiie ik had al het vermoeden dat jij het was hihi,
    neem maar eerst de tijd om te herstellen en dan weer lekker op pad met je camera.
    mag ik je ook toevoegen als vriend op facebook zelf?
  • NckiieNckiie Gebruiker
    @wendy24 ja natuurlijk mag dat! En pfff geduld is een schone zaak he?! Ik doe mijn best, als mijn lichaam nou ook meewerkt:)
  • MarcusMarcus Gebruiker
    #26 edited 4 april
    @ Marleen1984 leuke foto's.

Vroeger had ik een eigen doka ... toen bestond nog de magie van dat je langzaam je foto tevoorschijn zag komen op fotopapier. Tegenwoordig fotografeerde ik veel minder dan toen.

Wens jullie veel fotoplezier.
  • emsepemsemsepems Gebruiker
    Leuk hoor, al jullie fotografieverhalen en fotos.
    Ook ik maak graag foto's. Zou wel naar een cursus willen maar daar heb ik nu geen tijd voor... later als ik groot ben...
  • NckiieNckiie Gebruiker
    Wat leuk @emsepems dat je ook foto’s maakt! En tijd is wel een dingetje haha zeer herkenbaar
  • NckiieNckiie Gebruiker
    Als je geen kracht hebt om je camera vast te houden en het prachtig weer is, dan maar met de mobiele telefoon:) hier een foto van mijn kat Juno die geniet van de zon.
    3zoljc8.jpeg
  • Oma AkkeOma Akke Gebruiker
    Wat een leuke kat!
Log in of Registreer om te reageren.