[SC] Waar we verder wandelen....

Dit topic is gesloten
emsepemsemsepems Gebruiker
edited februari 2018 in Slowchat
En hier weer nieuwe avonturen die je beleeft!
Ga naar laatste reactie«137

Reacties

• trijnkotrijnko Administrator
    @Emsepems leuke wandeltocht van Appingedam naar Delfzijl.
  • emsepemsemsepems Gebruiker
    Echt wel, mooi langs t damsterdiep. Leuk om te zien dat hier in vroegere tijden veel bedrijvigheid was, nu nog veel kloosters, herenhuizen, kerken .... appingedam is we een heel lief stadje hoor. Was er nog nooit geweest
    Appingedam is idd een parel van Groningen.
    Alleen jammer dat het qua middenstand achteruit gaat.
    Er waren hele leuke winkeltjes, maar zoals overal ook de zeeman en hema (waar ik nog een sale spijkerbroek heb gekocht voor 12 euro :-) )
    Altijd fijn die koopjes.
    Het is realiseer ik mij nu al weer een tijdje geleden dat ik in Appingedam was.
    Dag allemaal.
    Is het weekend al weer bijna voorbij.
  • WaterlelieWaterlelie Gebruiker
    Goedenavond.

Ik ga binnenkort eens goede/nette schoenen zoeken waarmee ik ook op een stageplek voor de dag kan komen :)
    Zoek vooral iets voor in de zomer, want ik heb al nette zwarte enkellaarsjes voor de winter. Maar aangezien ik 10 maanden (sept - juli) stage ga lopen zoek ik iets voor eind lente/zomer. Vind die enkellaarsjes ietwat te warm als het 20-30 graden gaat worden, haha.

(En natuurlijk zorgen dát ik een leuke stageplek in de wacht ga slepen, ook heel erg belangrijk, haha :p )
    #8 edited februari 2018
    De stageplek lijkt mij het belangrijkste. :)
  • DaantjeDaantje Gebruiker
    Misschien ballerina's, lelie? Ik zoek juist nog winterschoenen.
    trijnko schreef: »
    De stageplek lijkt mij het belangrijkste. :)
    Ja dat klopt, haha! Die is absoluut het allerbelangrijkst.
    Maar de schoenen zijn ook wel belangrijk. Ik draag in de zomer bijna alleen sneakers. En nou ja, die zijn heel comfortabel, maar niet supergeschikt. En ik heb wel goede zomerschoentjes gehad (en aan gehad op mijn 1e optiekstage), maar die zijn er niet meer. En mijn 2e stage was van september tot april en ik heb het toen gered met mijn laarzen en enkellaarsjes.
    Daantje schreef: »
    Misschien ballerina's, lelie? Ik zoek juist nog winterschoenen.

Dankjewel voor de tip!
    Ik heb een jaar of wat geleden wel een soort ballerina's gehad (met een dingetje over de voet dat hij goed bleef zitten) en die waren eigenlijk wel heel geschikt. Maar die liggen al een paar jaar of zo in de prullenbak ;) Ik ga zeker eens kijken naar ballerina's! Daar had ik zelf ook al aan zitten denken.

Oh, winterschoenen.. Dat is volgens mij wel een klein beetje voorbij.. Maar ik heb in de kerstvakantie nog wel veel geluk gehad en in de opruiming hele leuke, geschikte enkellaarsjes voor een prikkie gevonden (en die laarsjes kan ik ook buiten stage heel goed gebruiken). Die gaan in de kast tot stage, dan blijven ze netjes :) Voor nu heb ik mijn huidige laarsjes nog wel, ze zijn niet meer supermooi, maar voor school kan het nog prima.
    @Waterlelie. Je komt nog wel eens in Duitsland.
    Is Deichmann geen optie voor een paar, goedkope, schoenen?
    Ik vind enkellaarsjes niet echt geschikt voor het koude winterweer en mijn warme laarzen met hak zijn soms niet geschikt om een hele dag op te lopen.

Maar ik ben vanmiddag geslaagd voor fijne zwarte hoge veterschoenen.
    @Waterlelie. Je komt nog wel eens in Duitsland.
    Is Deichmann geen optie voor een paar, goedkope, schoenen?
    Deichmann kan ik als we er weer eens komen zeker gaan kijken. Maar wanneer we weer gaan is nog niet helemaal zeker. Ik ga het gewoon in de gaten houden bij iedere winkel waar ik kom, haha :p

Daantje schreef: »
    Ik vind enkellaarsjes niet echt geschikt voor het koude winterweer en mijn warme laarzen met hak zijn soms niet geschikt om een hele dag op te lopen.

Maar ik ben vanmiddag geslaagd voor fijne zwarte hoge veterschoenen.
    Ik heb laarzen, maar ik heb er niet veel mee. Heb zelf redelijk stevige kuiten, dus laarzen kopen is soms echt drama geweest. Maar enkellaarsjes zitten ook gewoon veel comfortabeler (ook een stuk makkelijker met broeken en zo) en staan bij mij mooier. Dus die heb ik vaker aan. En, klein voordeel: Mijn huidige enkellaarsjes zijn inmiddels redelijk uitgelopen, dus ik kan er zo'n schapenwollen inlegzooltje in doen, lekker warm :)

Fijn dat je geslaagd bent!
    #14 edited februari 2018
    Dag
    a
    l
    l
    e
    m
    a
    a
    l.
    Goedenavond.

Iets later dan gepland.. Mijn 8 jaar oude computer had volgens mij gehoopt op een vrije dag en was in staking ;)
    Hoi Waterlelie.
    Maar je hebt je computer weer aan het werk gekregen. Top.
    Goedenavond allemaal.
    Om nu van het weekend met die kou te gaan wandelen?
    Ik heb vanmorgen gewandeld, zes km. Als je uit de wind blijft is het heerlijk.
    Misschien dat ik morgen een poging waag.
    Rondje Bourtange en dan als beloning warme chocolademelk met een appelpunt.
    Wij hebben ook lekker koffie gedronken, ik had er poffertjes bij!
    Is ook lekker.
    Alleen de dichtstbijzijnde poffertjesbakker zit in Groningen.
    Goedenavond.
    Het is inderdaad goed koud!

Er lag een pakje voor me op het postkantoor en om met deze kou te fietsen vind ik niet zo fijn. Dus ik heb er een lekkere wandeling van gemaakt. Bij elkaar een km of 4 gelopen. Thuis lekker een kop thee genomen.
    Dag allemaal.
    Het was vanmorgen idd fris op de fiets.
    Regenbroek, dikste jas opgezocht en trappen maar.

Hopelijk was het geen onhandig pakje.
    Het is mij te koud buiten..... in huis heb ik nu ook in de slaapkamer de verwarming aan

Hopelijk was het geen onhandig pakje.

Nee hoor, dat was het gelukkig niet. Was niet zwaar en ook niet heel groot. Tasje erom en gaan met die banaan ;)

Nu zelf druk aan het zoeken naar leuke instanties voor een stageplek.
    Heb al een sollicitatiebrief geschreven voor sociaal raadsliedenwerk. Nu even opsturen naar de docent stagevoorbereiding, aanpassen indien nodig en dan doorsturen naar de instantie.
    Dag allemaal.

@Waterlelie: laat de brief ook even lezen door iemand met taalgevoel.
    De brief van mijn nichtje was al door de school goedgekeurd.
    Ik had nog wel wat opmerkingen................. ;)
    Goede tip van Trijnko. Wij hebben op het werk een vacature maar krijgen ook brieven vol fouten. In de vacature zelf kwam ik ook nog drie fouten tegen, oeps.
    Ik vind dit weer eigenlijk best fijn al was het op de fiets met de wind wel echt koud. Ik heb er maar even van geprofiteerd door de vriezer te ontdooien.
    Zelf dub ik erg, t is prachtig buiten maar in vind 't wel erg koud. Maar heb wel hele goede kleding, zal ik morgen lekker
    een dagje naar schiermonnikoog gaan? Of niet....
    Misschien een optie dichtbij huis zoeken dat als het niet goed gaat, je sneller thuis bent?
Dit topic is gesloten