COPD medicatie en hartritmestoornis.

29-01-2018 om 14:16 uur

Sedert ca 12 jaar heb ik copd gold twee en een astma deel daarin.
Ik gebruik, niet continu, discus seretide 50/250 en ventolin discus 200.Sinds 2 jaar een nieuw longarts, 3x ct scan gehad,enig empfyseem en verkalking.Alleen in de winterperiode ben ik trouw medicijn gebruiker.Gaat alles wat moeilijker. In 2013 had ik een kleine hartaanval, en sedert medio
2017 kreeg ik ern hartritmestoornis, boezemfibrillatie. med, VERAPAMIL EN APIXABAN.
de longarts wil nu dat ik andere medicatie ga gebruiken, ALVESCO 160 en een andere luchtverwijderaar. Met name de Ventolin e n de Salmeterol zou het hartritme verder kunnen verslechteren en verhogen. Ik heb daar geen zin in en blijf liever bij de seretide etc.
Heb gelezen dat ventolin etc alleen in hoge dosis negatiefkan werken op het hartritme wat nu met medicatie overwegend tussen 60 e n 100 zit.Verder gezond.
Vraag: Is overgaan naar andere medicatie nu erg noodzakelijk voor mij ivm het hartritme?
Groet willem 46

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
18-02-2018 om 14:34 uur

seretide geef ik persoonlijk meestal door, ventolin gebruik zou ik tot een minimum beperken. Mogelijk heeft uw longarts nog andere redenen om te twijfelen en te willen switchen bv op basis van het hartfilmpje.

Login of registreer om te reageren