Overwinteren Canarische eilanden: tips en/of reisgenoot

Hallo beste mensen,

Zoals jullie weten is het leven fijner in een zonnige en droge omgeving. Daarom zou ik graag gaan overwinteren op de Canarische eilanden of elders in Zuid-Europa. Hebben jullie tips voor goede plekken (en hoe het betaalbaar te houden)?

Tevens, zou een van jullie (of meerdere) interesse hebben om met mij te gaan overwinteren? Ik ben een vrouw van 67, hou van reizen maar heb ook COPD 3. Ik zou het fijn vinden om een appartement/bungalow/hotel te delen (wel natuurlijk eigen kamers). Ik denk aan een periode van 1 tot 3 maanden in de late herfst/winter.

Hartelijke groet,
Vlasta

Reacties

• Marisje87Marisje87 Gebruiker
    Hallo

Ik ben nog een stuk jonger maar ik ga ook altijd 3 x per jaar naar gran Canaria. Ik knap daar zo goed op altijd!

Betaalbaar en goede bungalows zijn parque mar.
    Ligt in playa del ingles.

Ook leuke bungalows zijn vista flor. Maar wel wat duurder en meer afgelegen. Ligt in maspalomas.

Grtn
  • SlunceSlunce Gebruiker
    Beste Marisje,

Bedankt, ik ga eens kijken of dat wat is!

Het reisbureau had voor mij Hotel Mar Y Sol in Tenerife gevonden. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Hartelijke groet,
  • BrujaBruja Gebruiker
    Dag Marisje

Ik overwinter niet echt, maar ga wel, 2 x per jaar, voor 14 dagen naar Gran Canaria.
    En dan bij voorkeur naar Puerto Rico. Ik reis ook alleen en is daar uitstekend te doen.
    Mijn favoriete hotel daar is Gloria Palace Amadores. Grote kamers, aardig personeel, goed eten. Maar vooral het hotel ligt tegen een klip aan gebouwd boven de oceaan. Je hebt een schitterend uitzicht op de oceaan.
    Appartementen te over. Een heel goede is El Greco, je steekt over en staat aan het water. Ik moet nog altijd eerst een boulevard weg beklimmen, of een taxi nemen.
    Playa de Ingles is mij te druk en teveel auto's, dus uitlaatgassen.
    Ook Mogan is een aanrader, kan je echter geen hotels/appartementen aanbevelen.
    Ook Tenerife is een mooi eiland, probeer eens te achterhalen op welk deel van het eiland de schoonste lucht is. Daar is wel literatuur over te vinden. La Gomera is helemaal ideaal, omdat dat bijna autoloos is.
    Maar voor 1 tot 3 maanden veel te klein en weinig te doen.

Ik zou best willen overwinteren, maar is voor mij financieel niet haalbaar.

mvg. Bruja
Log in of Registreer om te reageren.