alwéér longontsteking

07-12-2017 om 10:45 uur

Eind september ben ik geopereerd aan een liesbreuk (kijkoperatie onder volledige narcose) maar ben een nacht overgebleven. De saturatie werd gemeten en de verpleegster zei dat hij 90 was en stelde U had het toch al benauwd. Niet dus.... ik had pijnstilling vanwege de operatie die ook werkte tegen de koorts, maar na een aantal dagen had ik het gevoel dat het niet goed was en ging ik naar de huisarts. Die hoorde iets aan de linker long en ik kreeg antibiotica voorgeschreven.
Ik moest na een week terugkomen en de huisarts hoorde niets meer. Dus de ontsteking zou weg moeten zijn.

Maar nu heb ik dus wéér een longontsteking, al hoorde de huisarts nu niets, maar de ontstekingswaarden waren 200, dus ik heb opnieuw antibiotica gekregen. Sinds de operatie ben ik de oude ik niet meer, ik wil helemaal niet ziek zijn, ik was ook nooit ziek en nu in 2 maanden tijd 2 keer een longontsteking.. Ik word er een beetje bang van en zou graag willen weten of er dan toch iets achtergebleven kan zijn en nu opeens weer eruit komt?

Of is bacteriele longontsteking ook besmettelijk? Mijn man hoest al maanden en zegt dat hij geel en groen slijm ophoestte, mijn kleindochter van bijna 5 heeft 2 weken geleden dus ook een longontsteking gehad. Zij begon met buikpijn, misselijkheid, braken, hoesten en flinke koorts, en daar zat dus bloed bij. De dokter hoorde bij rechts iets in de longen en ze heeft toen ook antibiotica, maar ook dat kwam er steeds weer uit. Ze heeft ook een paar keer in mijn buurt overgegeven en ook over mij heen...

Bij mij begon het vrijdagavond met buikpijn en snachts ook misselijkheid. Ik dacht zelf aan een virus, je hoort veel mensen met griepachtige klachten, maar na 5 dagen zakte de koorts niet en dan blijkt dat er weer sprake van een longontsteking is.

Hoe kan dit nu weer, maar nog belangrijker hoe kan ik het voorkomen? Ik neem mutivitamine en Echinea, iedereen was aan het hoesten en verkouden en ik zei: zie nu wel dat het helpt. Blijkbaar helpt het dus niet....

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
28-01-2018 om 09:45 uur

vervelend hoor! mogelijk is het toevallig, mogelijk is het gerelateerd aan de ziekenhuis opname. daar is niet goed achter te komen. Veelal zijn luchtweg infecties gewoon pech. ook als ze net even dicht op elkaar voorkomen. als een hele familie ziek is dan is het vaak een virus die de boosdoener is, dat moet het lichaam zelf aanpakken, bewegen en gezond eten.
wanneer iemand meer dan 3 keer per jaar een bewezen luchtweg infectie heeft (bv op foto, of hoorbaar of bacterien in slijmkweek) dan is dat reden voor verder onderzoek. Mocht je dus blijven kwakkelen dan is een bezoek aan de dokter een goed idee

Login of registreer om te reageren