Kind en astma

27-11-2017 om 19:09 uur

Onze dochter van 6 jaar is bekend met astma en heeft ook al een opname gehad en vele malen prednison. Probleem is dat dochter zelf zegt “nergens” last van te hebben en laat ook echt nauwelijks iets zien!. Inmiddels hebben wij aardig door wanneer het fout gaat maar ik vind het daardoor soms erg lastig te bepalen wat wel en wat niet. Door een verkoudheid is ze inmiddels alweer 2 weken aan het aanmodderen (gebruiken Ventolin) en proberen we haar rustig aan te laten doen (zoals niet sporten) omdat ze anders te oververmoeid raakt aan het einde van de dag en daardoor dan niet meer goed eet. Toch stuitert ze de hele dag door. Ze wil wel heel graag sporten. Ik ben wel benieuwd hoe andere ouders hiermee omgaan? En ze vind puffen lang duren en vervelend dus zegt dan ook vaak dat ze zich prima voelt om maar niet te hoeven puffen. De enige tekenen zijn wallen onder haar ogen en bleek worden. Ik luister op haar rug en kan wel of geen piep horen. Ik houd haar ook in de gaten met de flow meter. Ben benieuwd naar tips/herkenning?

Login of registreer om te reageren