Bipap met neusbril?

25-11-2017 om 19:01 uur

Hoi! Ik gebruik zo nodig een BiPap als ondersteuning als ik wakker ben en rustig zit/lig.

Bij inspanning, zoals wandeling, moet ik dit kort houden vanwege benauwdheid. Juist inspanning verergerd namelijk vaak mijn benauwdheid: wisselende restrictieve longfunctie door spierzwakte.

Behalve dat het me enorm beperkt, zou ik het ook gewoon stom vinden als er een hulpmiddel bestaat wat mij op die momenten kan helpen, ik wellicht meer kan bewegen en daarmee conditie kan verbeteren.

Er bestaat natuurlijk de zuurstofconcentrator voor extra zuurstof. Maar bestaat er ook een BiPap met een neusbril? Of een ander subtiel iets wat je bij inademing net wat extra druk geeft, zonder een masker dat je hele gezicht bedekt en met een subtiele puf die helpt, zonder je neus naar je oogkas te blazen.

Bestaat er een apparaat, wat gefilterde lucht uit de omgeving, bij inademing in de neus blaast, zonder zo’n hoog percentage zuurstof?
Zodat dit, evt met losse accu, mobiel en snoerloos is te gebruiken onderweg?

NB ik bespreek sowieso alles met mijn arts, maar ga graag goed geïnformeerd op gesprek. Verder ben ik ook gewoon geïnteresseerd naar mijn mogelijkheden.

Login of registreer om te reageren