Hyperventilatie door Longontsteking?

22-11-2017 om 17:40 uur

Dag allemaal,

Op een verkeerde plek op het forum had ik al iets geschreven/gevraagd over licht in het hoofd bij een longontsteking. Nu deze vraag hoop ik op de juiste plaats
Ik zal even kort proberen te omschrijven wat het probleem is.
Ruim 4 weken geleden werd vastgesteld dat ik een longontsteking had. Ik kreeg antibiotica en na een dag of 4 begon ik me eindelijk wat beter te voelen maar wat bleef was de soms vage hoofdpijn en een licht zweverig gevoel. Ik weet dat herstel van een longontsteking lang kan duren maar dat zwerige gevoel blijf ik vreemd vinden. Vorige week maandag naar de physician assistant van de ha geweest, eigenlijk voelde ik mij toen wel redelijk fit maar 'mijn hoofd' wil gewoon niet mee doen. Afgelopen weekend was ik er eindelijk van verlost en ook maandag geen problemen, behalve dan dat mijn conditie nog niet op peil is maar dat lijkt me logisch.
Gistermorgen ging het weer helemaal mis, ik voelde me weer helemaal ziek, misselijk, licht in het hoofd. Op een gegeven moment ventolin genomen want het leek of had ik het benauwd, 2 uur later nog een keer. (Sinds 2008 heb ik gastric astma en gebruik daar flixotide en zo nodig ventolin voor) De rest van de dag niets meer gebruikt maar mijn hoofd bleef wazig en ik voelde mij echt niet fit.
Vanmorgen nog niet veel beter dus weer naar de huisarts. Bloed geprikt op allerlei dingen in het ziekenhuis, niets aan de hand alles goed. Heel fijn maar wat nu. Het woord Hyperventilatie was al eens gevallen maar daar heb ik nog nooit last van gehad. Toch vandaag eens op het forum gekeken en daar zag ik wel wat overeenkomsten. Ik dacht dat het altijd aanvallen waren maar het kan dus ook ongemerkt zijn.

Mijn vraag is nu, als je je 's morgens op bed al niet lekker voelt en nu, nu ik mijn bewust ben van dat ik mogelijk hyperventilatie heb en goed op mijn ademhaling let en toch nog steeds een licht gevoel in mijn hoofd heb, zou het dan toch hyperventilatie kunnen zijn?

Ik hoor heel graag jullie ervaringen.

Groet, Hinke.

Login of registreer om te reageren
20-12-2017 om 21:03 uur

Het bleek dus geen hyperventilatie te zijn maar gewoon een gevolg van de longontsteking. Ik wist niet dat je daar zo ziek van kon zijn. Ondertussen gaat het weer goed maar heb heel wat geleerd, o.a. dat je bij longontsteking blijkbaar klachten kunt krijgen waar ook de huisarts niet van weet. Natuurlijk hoop ik dat ik nooit weer een longontsteking krijg maar mocht het wel het geval zijn dan hoop ik dat ik me van deze keer de bijkomende problemen nog herinner. Maar je zult zien, dan is het weer heel anders.

Groet, Hinke.

Login of registreer om te reageren