Even voorstellen

21-11-2017 om 10:45 uur

Hallo lieve lotgenoten,
Ik heb al een tijdje het gevoel dat ik mijn ervaringen onderling wil delen en zoekende ben naar mensen die begrijpen wat ik door maak.
Ik zal even iets over mijzelf vertellen. Ik ben Tamara, 30 jaar. Vanaf mijn 6de t/m mijn 15de astma gehad waarvoor inhalaties geregeld longontstekingen waarvoor ik in mijn leven al heel veel antibiotica kuren heb gehad.
Mijn astma is tussen 15-30 jaar rustig gebleven en had geen medicatie nodig. Wat mij in die jaren opviel was wel dat ik enorm moe bleef zonder duidelijke oorzaak, zodra ik verkouden was sloeg het op mijn longen en met de jaren enorm veel last van hooikoorts.
Helaas sinds afgelopen zomer een enorme benauwdheidsaanval gehad en weer moeten beginnen met medicatie. Ik ben begonnen met flixotide en serevent maar helaas werkte dit onvoldoende. Ik blijf benauwd en heb dagelijks mijn ventolin nodig.
Net bij de huisarts geweest die mijn inhalaties geswitcht heeft en moet gaan starten met Foster 200/6.
Ik ben benieuwd hoe jullie ervaringen hiermee zijn? Zijn jullie ook zo extreem moe of gaat dat beter zodra de astma weer onder controle is??
Lieve groet Tamara

Login of registreer om te reageren
21-11-2017 om 11:09 uur

Foster is geweldig! Ik ben enthousiast; het werkt over het algemeen prima en heeft geen bijwerkingen. Alleen in perioden met virusjes, of bij veel luchtvervuiling oid heb ik extra ventolin nodig. Ik hoop echt dat het voor jou ook zo gaat werken.

Die vermoeidheid is helaas een bekend verschijnsel; van ontspoorde astma wordt je bekaf. Dat wordt meestal een stuk minder als je gezondheid weer ok is. Ik merk zelf dat ik wel iets eerder moe ben dan anderen, dus ik zorg dat ik voldoende rustmomenten met boek/Netflix inbouw.

Login of registreer om te reageren