Overvuld

03-08-2017 om 05:23 uur

Mijn vader is afgelopen vrijdag met spoed opgenomen omdat hij na een heup operatie nog meer vocht vast is gaan houden dan normaal,hij raakte langzaam overvuld en vrijdag ging het helemaal mis en moest hij zelfs aan de kapbeademing waar hij inmiddels vanaf is.
Sinds die tijd zijn ze hem op de longafdeling aan het ontwateren via het infuus maar ook hier ging het dinsdag fout omdat het te snel ging(inmiddels al 5 liter vocht kwijt)en zijn ze overgestapt op ontwateren in tabletvorm die hij over de dag verdeelt krijgt.
Hoe nu verder als ze die medicatie gaan afbouwen en het katheter eruit gaat want hij heeft behalve copd4 laatste stadium en uitbehandeld ook hartfalen,komt het vocht dan langzaam aan weer terug en komen we dan met der tijd weer met het zelfde probleem in aanraking?

Login of registreer om te reageren
03-08-2017 om 09:19 uur

Beste Posi,

Wat een heftig verhaal. Ik kan me voorstellen dat je vragen hebt. Nu zijn bijna alle longartsen momenteel op vakantie, dus ik wil je even laten weten dat je vraag niet snel beantwoord gaat worden door een longarts. Wens jullie heel veel sterkte.

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn

Login of registreer om te reageren
14-08-2017 om 08:30 uur

Beste Posi,

Hopelijk is het stabiel met je vader. We kunnen ons voorstellen dat de vraag inmiddels niet meer zo relevant is. Aangezien het nog even duurt voordat de longartsen weer beschikbaar zijn, is het misschien voor jou beter de vragen te stellen aan de zorgverleners van je vader. Lijkt ons niet zo relevant als een longarts na zo'n lange tijd nog gaat antwoorden op deze vragen terwijl de situatie waarschijnlijk al is gewijzigd.

Sterkte en succes.

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn.

Login of registreer om te reageren
14-08-2017 om 16:04 uur

Mijn vader is inmiddels uit het ziekenhuis maar gaat verre van goed.Inmiddels weten we dat hij ook terminaal hartfalen heeft en zijn de artsen in het revalidatie huis aan het puzzelen wat nu de beste oplossing is.
De artsen in het ziekenhuis kunnen niet veel meer voor hem doen.

mvg
Posi

Login of registreer om te reageren