Iemand nog tips of ideeën

Hoi

Ik heb ernstig astma en hooikoorts en reageer weer aardig heftig op het weer en alles , zit nu aan 2 x 2 daags alvesco, 6 x ventolin, aerius en neusspray, ook weer laten tapen in de hoop dat dat helpt, iemand hier nog alternatieven of ideeën om deze periode beter door te komen?

Reacties

• ThirzaThirza Gebruiker
    #1 edited mei 2017
    Welkom in de hooikoorts-snotterclub.
    Je zou nog oogdruppels kunnen vragen, als je tenminste last hebt van jeukende oogjes.
    Beddengoed niet buiten hangen.
    En tot nu toe is het weer ideaal voor ons, tenminste, als het zo regent en waait.
    Vandaag dus niet. B-)
  • Bloempje74Bloempje74 Gebruiker
    Jeukende ogen soms wel, soms niet , wasgoed buiten hangen en luchten ging toch al niet vanwege woonboten die fijn stoken...Kan ik ook niet tegen , nadeel is ook nog dat ik buiten werk, dus regelmatig op verkeerde plekken met bomen waar ik niet vrolijk van wordt
  • MarcusMarcus Gebruiker
    Andere gebruiksnaam? Nee flauw grapje. Het is heel erg vervelend hoop dat er een oplossing is of in minste geval enige verlichting van de hooikoorts.

Zelf verhoog ik gelijk alle hooikoorts en allergie medicaties en ook schroef ik soms ook nog het gebruik van de puffers omhoog. Beetje een balans vinden is mijn ervaring erin. Heb alles in eigen beheer en ga dan gewoon op maximaal gebruik zitten dit naar aanleiding van gesprekken met diverse behandelaars in het verleden.

Sterkte.
  • DaantjeDaantje Gebruiker
    Je neus en bijholten spoelen met zout water (met bijvoorbeeld een rhinohirn) kan ook nog verlichting geven.
    Marcus schreef: »
    Andere gebruiksnaam? Nee flauw grapje. Het is heel erg vervelend hoop dat er een oplossing is of in minste geval enige verlichting van de hooikoorts.

Zelf verhoog ik gelijk alle hooikoorts en allergie medicaties en ook schroef ik soms ook nog het gebruik van de puffers omhoog. Beetje een balans vinden is mijn ervaring erin. Heb alles in eigen beheer en ga dan gewoon op maximaal gebruik zitten dit naar aanleiding van gesprekken met diverse behandelaars in het verleden.

Sterkte.

Ik zit in de bloemen
    Ik probeer in ieder geval 's avonds onder de douche ook te stomen, maar vooral de hoestbuien en niesbuien zijn erg vervelend, vanmiddag in een dichte hal bijna nergens last van op de fiets naar huis heftige astma aanval ( nooit zo meegemaakt) was ff schrikken maar had gelukkig ventolin bij me het duurde ff maar daarna ging het beter en de rest van de dag maar binnen blijven.
    Hoop dat het morgen beter gaat, ik werk buiten op de markt met bloemen
  • MarcusMarcus Gebruiker
    #7 edited mei 2017
    Gaat het al beter? Als ik zo lees "... op de fiets ... heftige aanval..." zit er geen inspanningscomponent bij? Wellicht handig voor jezelf om het goed te documenteren wanneer en wat de omstandigheden waren.
    Helaas gaat het nog niet echt beter, wel minder niesbuien maar de astma aanvallen zijn heviger dan andere jaren, zit nog steeds om maximale ventolin om de dag een beetje fatsoenlijk door te komen, morgen weer een afspraak bij de huisarts om verder te kijken....pfff..lastig te accepteren dat sommige dingen nu niet willen zoals ik wil,moet soms echt een stapje terug doen. Ik probeer ook bij te houden of er meer bij zit, iedere keer als ik teveel inspan wordt ik ook erg benauwd.
  • Dees0703Dees0703 Gebruiker
    Zou het niet verstandig zijn om een langwerkende luchtwegverwijder te gaan gebruiken, gezien het feit dat je schrijft dat je alvesco en veel ventolin gebruikt?
    Vanochtend weer bij huisarts geweest, voor 10 dagen prednisolon en dan moet er toch flinke verbetering inzitten zo niet weer terugkomen.
  • Emma25Emma25 Gebruiker
    Hopen dat de pred wat helpt! Welke neusspray gebruik je? Ik gebruik nu de dymista daar zit naast ontstekingsremmer ook anti histamine in. Bij mij helpt t goed.
    Ja dat hoop ik ook dat de pred gaat helpen, ik gebruik mometasonfuroaat Teva 50 mg.neusspray, vandaag is het wel een hele slechte dag voor hooikoorts patiënten, zelfs mijn ogen zijn nu knalrood en jeuken als een gek, zo eerst maar onder de douche springen. De niesbuien zijn wel iets minder geworden sinds ik de neusspray vaker gebruik maar de luchtwegen blijven geïrriteerd en blijf daardoor hoesten... Hoop snel op verbetering.
  • MarcusMarcus Gebruiker
    Bloemige dame hoe is het nu .... de prednison kuur is nu ongeveer halverwege al verbetering?
    @marcus Ik heb nu 7 dagen prednisolon gehad en ben al aardig minder aan het hoesten en niezen, helaas blijft slijm en de benauwdheid en kortademigheid wel steeds toeslaan, om de 3 a 4 uur toch echt ventolin nodig ( geprobeerd langer te wachten maar dan wordt de aanval wel heel heftig en krijg ik de ventolin niet meer goed ingeademd) hoop dat dat ook snel beter gaat lig nu helaas nog wel veel op bed. Dit jaar is echt wel heftiger dan andere jaren.... Hopen dat het gauw beter gaat.
  • MarcusMarcus Gebruiker
    Klinkt nog niet goed sterkte!
  • SolsticeSolstice Gebruiker
    Nee inderdaad, ik hoop dat het nog verder verbetert Bloempje!
  • Do1Do1 Gebruiker
    #17 edited mei 2017
    Waarom sturen ze je niet door naar een longarts ipv steeds naar een huisarts?
    Misschien inderdaad een langwerkend medicijn ipv een verhoging van je puffen.
    Ik zou bellen als ik jou was, daar is een longarts toch voor :-)
    Huisartsen zijn geweldig voor klachten die ze 1,2,3 kunnen oplossen maar jouw klachten duren erg lang nu.
    Groetjes :-)
    Oh en vraag voor je Ventolin een voorzetkamer als je de 100 hebt.. (voor beter inademen)

Inmiddels loop ik er al heel wat jaren mee. Ik ben in januari bij de longarts geweest en sta onder behandeling /controle bij de praktijkondersteuner maar die stuurde me nadat het een paar weken slecht ging, vorige week door naar de huisarts... Heb net maar even een mail gestuurd of ik idd. geen langwerkende medicatie kan krijgen.
    En ik heb de 200 discus, waar ik wel moeite mee heb als ik erg benauwd ben.
    Had gehoopt na al die jaren dat er eens wat vooruitgang in zou zitten...helaas heb ik nog maar weinig momenten gehad dat ik eens een lekker lang uitstapje met de Kids kon maken of gewoon een lekker potje kan voetballen zonder problemen.
  • TamiaTamia Gebruiker
    Dag Bloempje,

Misschien kan je ook overwegen (in overleg met een arts uiteraard) om ventolin in dosisaerosol te gebruiken aangezien je aangeeft moeilijkheden te hebben met de diskus goed te inhaleren als je benauwd bent.

En tja, de simpelste manier om klachten te vermijden is prikkels vermijden. Ik weet zelf ook hoe moeilijk dit is, maar misschien kan je wel in het weekend proberen eens een gezonde omgeving op te zoeken. Geeft je misschien ook de kans om nog eens gezellig iets samen te doen met je gezin. Mij doet een dagje zee bijvoorbeeld wel goed.

Verzorg je en sterkte!

Tamia
  • JoJ_91JoJ_91 Gebruiker
    Ik zat ook te denken aan de Ventolin met een voorzetkamer! Ik herken het wel hoor dat als je heel erg benauwd hebt je de medicijnen niet binnen krijgt, maar dan juist met een voorzetkamer kun je het in een paar keer inademen. Misschien helpt dat je!
    Tja prikkels vermijden is lastig, ik heb een eigen zaak en sta 4 x per week buiten door weer en wind en nu de pollen. Dat maakt het ook steeds lastiger.
    De enige vrije dag die overblijft is zondags en dan ben ik meestal uitgeteld, we wonen helaas ook niet dicht bij zee en dan komt het er niet van ( het heeft inderdaad wel een goede invloed op de longen) toch maar kijken of ik in de zomervakantie nog iets kan boeken ergens aan zee in het buitenland..
    Morgen hoop ik meer te horen van de po.
    Vandaag was helaas ook weer een slechte dag...we blijven hopen dat het gauw beter wordt.
  • DaantjeDaantje Gebruiker
    Zolang de pollen blijven rondgaan en je ze niet vermijdt zal het niet snel zomaar beter worden denk ik. En ik bedoel niet dat je dan maar niet je werk moet doen want ik snap dat dat niet altijd een keuze is.
    #23 edited mei 2017
    De enige optie om prikkels te vermijden is mezelf opsluiten in huis, dit doe ik al als ik niet aan het werk ben, dus best lastig, ik weet ook nog niet of ik het werk op deze manier nog wel ga volhouden,werk al 24 jaar op de markt maar de laatste jaren zijn steeds zwaarder geworden en het laatste jaar helemaal voor zowel mijn astma als hooikoorts met gemiddeld maar 4 uurtjes nachtrust door de benauwdheid en kortademigheid wordt het nog moeilijker.
    Krijg nu andere ventolin en moet dit weekend nog aankijken of de prednison nog iets doet en anders maandag langskomen.
Log in of Registreer om te reageren.