jonge leeftijd

08-04-2017 om 09:13 uur

Zijn hier misschien nog meer mensen die 45 jaar zijn el als ernstig emfyseem hebben en copd......ik zelf schaam mij hier erg voor ook om dat in mijn omgeving te zeggen....zo jong en dan al copd emfyseem dat hoor je bijna niet....dus ik schaam mij ook heel erg om dat te zeggen.

Login of registreer om te reageren
10-04-2017 om 20:55 uur

Waarschijnlijk had ik het toen ook al, de diagnose kreeg ik 9 jaar geleden, was toen 50 jaar, had ook gelijk gold 3. Ik begrijp het schaamtegevoel heel goed, had er ook veel last van. Nu ik weet dat je toch bepaalde genen moet hebben om copd te ontwikkelen is het schaamtegevoel een stuk minder. Van de 10 mensen die roken krijgen 2 of 3 mensen copd. Het is dus toch een kwestie van pech hebben.
Je schuldig voelen lost ook niets op, je kunt je energie wel beter gebruiken!

Login of registreer om te reageren
12-04-2017 om 12:24 uur

Ja maar het is dubbelop en ernstig emfyseem en copd gold 2.....ik weet het zit in de genen maar heb het er op mom heel erg moeilijk mee en lijkt wel of ik met de dag slechter wordt....heb gisteren gebeld na de long arts en ik mag volgende week weer een spirometrie test doen ipv volgende maand....mijn vriend en moeder zeggen wel je bent deprie en angstig nu je kan nooit ineens zo snel achteruit zijn gegegaan vanaf januari maar ken mijn lichaam toch het beste

Login of registreer om te reageren
14-04-2017 om 07:54 uur

ook al zo jong hoe gaat het nu met je dan?

Login of registreer om te reageren
14-04-2017 om 09:08 uur

En ik welke mate heb je nu emfyseem dan?

Login of registreer om te reageren