Werk en uwv

19-02-2017 om 21:02 uur

Hoi lezers, ik wil even mijn verhaal kwijt. Ik ben vrouw van 59 jaar, astma/copd, gold3 met een fev van 42% en ernstig longemfyseem , ik werkte voorheen 16 uur per week en sinds sept , 2015 ziekgemeld. Wel werk ik therapeutisch sinds oktober voor 2 x 2 uur per week. Naast de longklachten heb ik ook serieuze hartklachten (stent in 2010 en angina pectoris, hartinfarct in jan. 2016 veroorzaakt door coronaire vaatspasmen. Door dit alles ook ernstig depressief sinds 1,5 jaar. Als klap op de vuurpijl vorig jaar ook bestraald ivm kleine tumor in de long. Op advies van de arbo-arts een vervroegde wia-keuring aangevraagd. De UWV arts achtte een verbetering nog mogelijk en vond dat ik wel 5 x 4 uur per week kon gaan werken. Hoe graag ik ook wil, dit is onmogelijk,ndoor benauwdheidsklachten maar vooral de vermoeidheid. 2 uur achter elkaar werken betekent de rest van de dag uitrusten. De arbeidsdeskundige van het UWV achtte mij geheel arbeidsongeschikt! Dus nu zit ik met de verschillende oordelen van 1 instantie! Per september krijg ik opnieuw een keuring. En nu komt het: ik moet gaan solliciteren naar een baan van 20 uur per week, ik wil helemaal geen andere werkgever of andere baan, als ik 16 uur kon werken deed ik dat wel bij mijn werkgever!
Ik heb de arboarts al voorgesteld om weer volledig te gaan werken ook al weet ik dat ik dat met uitputting moet bekopen maar ze wil er niet van horen. 2 x 2 uur vindt zij het maximum! Nu moet ik dus gaan solliciteren naar een baan die ik niet wil en ook lichamelijk niet aan kan, als ik al niet depressief was zou ik het nu wel worden. Het beetje energie dat ik nog heb mag ik hierin gaan stoppen, Dikke pluim voor het UWV!

Login of registreer om te reageren
20-02-2017 om 12:11 uur

Drama, drama.
't zal wel iets met bezuinigingen te maken hebben.
Het inkomen van de Directieraad, Raad van Commissarissen, Raad van Toezicht en Raad van Advies moeten natuurlijk wel verhoogd worden.
Dit alles terwijl het geld van de burgers met wagonladingen over de grens wordt gekieperd.
Niet dat je er veel hebt aan dit soort gedachten. Het is natuurlijk om gek van te worden. Ik heb in mijn directe omgeving ook zo'n geval. Je wordt dan het slachtoffer van de competentiespelletjes die er over de rug van de burger worden gespeeld. Misschien is er een interne UWV-ombudsman of anders de nationale.

15 maart a.s. kunt u uw gram halen.

Login of registreer om te reageren
20-02-2017 om 17:35 uur

Hallo Andrie,

Wat is dit een moeilijke situatie voor je.
Ik meen me te herinneren dat wanneer het UWV een beslissing heeft genomen en je bent het er niet mee eens dat je binnen 6 weken een bezwaarschrift moet indienen.
Lees de brief nog even na om te kijken wat je moet doen. Misschien kun je op de site van UWV nog voorbeeldbrieven vinden. Dat scheelt jou weer energie.

Sterkte,

Spirit

Login of registreer om te reageren
20-02-2017 om 21:55 uur

Hoi Spirit, ik had bezwaar gemaakt maar dat is afgewezen omdat er volgens de nog een geringe kans op herstel was.
Hiertegen kan ook wel bezwaar worden gemaakt maar dat heeft geen zin, ik was toch weer 2 x 2 uur per week gaan werken dus was er verbetering. Ik zal braaf gaan solliciteren en mijn weinige energie hieraan gaan verspillen!

Login of registreer om te reageren
20-02-2017 om 22:01 uur
Reactie op balling

Drama, drama.
't zal wel iets met bezuinigingen te maken hebben.
Het inkomen van de Directieraad, Raad van Commissarissen, Raad van Toezicht en Raad van Advies moeten natuurlijk wel verhoogd worden.
Dit alles terwijl het geld van de burgers met wagonladingen over de grens wordt gekieperd.
Niet dat je er veel hebt aan dit soort gedachten. Het is natuurlijk om gek van te worden. Ik heb in mijn directe omgeving ook zo'n geval. Je wordt dan het slachtoffer van de competentiespelletjes die er over de rug van de burger worden gespeeld. Misschien is er een interne UWV-ombudsman of anders de nationale.

15 maart a.s. kunt u uw gram halen.

Het is al zo oneerlijk dat de chronisch zieken zoveel geld kwijt zijn aan het eigen risico. Ik ben voor een nationaal ziekenzorgverzekering, nu worden de zwakkeren in de samenleving die meestal toch al niet veel te besteden hebben gepakt! Ik hel steeds meer over naar de linkse partijen!

Login of registreer om te reageren
23-02-2017 om 11:13 uur

Denk dat we allemaal zo onze eigen (negatieve) ervaringen met het UWV hebben kan er ook een boek vol mee schrijven.

Dat eigen risico heb ik dit jaar al op 12 januari 2017 opgebruikt!! Vorig jaar moest ik zelfs 4x diverse medicijnen de eerste maand zelf betalen. Wel eens heb ik overwogen naar de rechter te stappen omdat ik het een verkapte verhoging van het eigen risico vind, denk dat de rechter me gelijk zal geven ook. Maar dit is beetje off topic.

Andrie sterkte.

Login of registreer om te reageren