Voor wie hier misschien baat bij heeft..., het werkte voor mij..

26-09-2016 om 09:14 uur

Al meer dan 30 jaar heb ik astma, tot dat ik de Wim Hof Methode [via boek] leerde kennen,...
dit heeft er bij voor gezorgd, dat ik van al mijn medicijnen ben afgekomen, Flixotide/Servent/Ventolin,
deze moest ik 2 a 3 x daags gebruiken...
Door dagelijks na het douchen in de ochtend, langzaam de warme naar de koude kraan te draaien, en met zijn ademhalingstechnieken,... ben ik van mijn astma en de slijmen, die ik had er vanaf geraakt...
De ademhalingstechniek is een pre, pauzes tussen de ademhaling in en out, en juist bij een inspanning of een gevoelskwestie als koud water uitademen...en wachten met in ademen...
Al mijn medicijnen heb ik afgebouwd, waardoor ik dus ook minder zwaar werd...
Mijn basis van mijn astma lag aan de grote hoeveelheid van allergieën die ik had,..en de reactie van heel veel slijm,
altijd in mijn keel... dit is ook voorbij...
Natuurlijk wordt men wel een verkouden en wat keelpijn, maar daar heb ik ook wat op gevonden,
door het wondermiddel Tea Tree olie..., te koop bij Kruidvat...
Bij tijd en wijlen, kook ik heet water.... en doe er wat druppels in i.p.v. eucalyptus in een klein kommetje en dan even lekker alles inademen en uitademen, zo een minuutje...
Is n.l. een antiseptisch/antibacteriële olie uit Australië, dit zorgt er voor dat er ook gezuiverd wordt...
Deze olie is ook ontzettend goed om alle eczemen met de bestrijden,
lees op internet wat je er allemaal mee kan doen..., ik neem er zelfs af en toe een bad mee...

Dus lotgenoten, doe U voordeel met dit gegeven, en als U nog vragen hebt, mag u mij best mailen..

Mvg

Ludo Geerlings

Login of registreer om te reageren
27-09-2016 om 10:34 uur

Vroeger kregen wij een dampbadje, kokend water met kamillebloempjes en een lepel dampo erin, handdoek over het hoofd en inademen maar. Zou heilzaam zijn.
Ik vond het altijd maar heel benauwd.
Later kwam mijn vader bij de KNO arts wegens een irritante, aanhoudende kuch en hij vertelde deze remedie. Inmiddels deed hij PoHo olie van A Vogel in het dampbadje.
Direkt stoppen, zei de arts, je prikkelt zodanig je slijmvliezen in neus- en keelholte, dat je keelslijmvlies geirriteerd is geraakt. De kuch verdween, nadat vader nooit meer een dampbadje nam. Ook stak hij weleens een stick van Vicks in zijn neusgaten, als die verstopt zaten.
Ook niet doen. Volgens de KNO arts zijn alle toevoegingen van menthol e.d. in spray's heel schadelijk en onwerkzaam.
Ik heb tea tree olie in huis, ik gebruik het wel eens bij wondjes die niet dichtgaan.
(Bij de kat mag het absoluut niet gebruikt worden, voor hen is het ronduit giftig!)
Voor jou kan deze therapie heilzaam zijn, maar aangezien astma verschillende oorzaken heeft, zal dit dus niet voor iedereen opgaan.

Login of registreer om te reageren
29-09-2016 om 20:25 uur

Daar heb je gelijk in, maar als je er niet vanaf geraakt probeer je alles toch...

Daarom schreef ik wie er baat mee kan hebben, in elk geval ben ik van mijn slijm af...jaren medicijnen en dampo etc...
Maar kijk ook vooral naar de Wim Hof Methode, ademhaling en koudte training, goed voor de longen...

In elk geval google maar eens waar het allemaal goed voor is., ze zijn nu zelfs met dit bezig om te gebruiken in hun onderzoek om darmkanker te verhelpen..
door antiseptische en anti-bacteriele werking kan dit het genezings proces ondersteunen...

Login of registreer om te reageren
22-07-2017 om 18:40 uur

Ik maak zelf e-liquid voor verdamper van kruiden.
Ik verdiep mij al jaren in kruiden.
Eerst gebruikte ik het dampen naast mijn pulmicort en ondertussen bouwde ik het gebruik van pulmicort af.
Nu gebruik ik sinds een paar dagen helemaal geen pulmicort meer en had nog maar 1x salbutamol nodig.
De kruidenmix die ik maak is een combi van anti allergie, anti septisch, ontspannend etc. Alles wat goed is voor de longen zeg maar.
Ik neem af en toe een puf en dit gaat heel goed.

Login of registreer om te reageren