Roep op strenge controle vuurkorven

21-07-2016 om 17:33 uur

https://rookoverlast.files.wordpress.com/2016/07/144s00.png?w=748

Login of registreer om te reageren
22-07-2016 om 08:52 uur

Tja … ik heb nog nooit antwoord gehad op de vraag … sinds wanneer is het toegestaan in een woongebied een vuurtje te stoken? Hoorde laats iemand klagen dat Nederland niet meer een zo gemaand vrij land is. Je mag niks meer. Der komen steeds meer regels .. en die zijn ook heel erg nodig want de mens word steeds asocialer . Fatsoensnormen moeten helaas als wet worden aan genomen. Want bijna niemand lijkt nog weten wat fatsoen is. Ik heb een buur aangesproken … een rook walm niet normaal. De heel buurt ging naar buiten omdat ze dachten dat er iets in de brand stond. Ja maar ze gebruiken goed gekeurd hout. Mij een raadsel waar men goed gekeurd brand houd kan kopen? Maar bij die man veder op in de straat die over al hout op koopt en in mootjes zaagt en verkoopt vast niet. Hout drogen ??? daar hadden ze nog nooit van gehoord … maar het is zo gezellig met de kinderen om het vuurtje. O ja gezellig is dat lekker met ze allen in de walm en dan kijken wie het eerst overlijd aan een longziekte. En dan beweerde men dat ik niet goed bij mijn hooft ben ……

Blijkbaar ben je pas goed bij je hooft als je de eerste de beste beun de haas gelooft dat hij goed gekeurd brandhout verkoopt. En als de vlammen boven je schuurtje uit komen het nog steeds een vuurtJE noemt. En der mankeert ook echt hele maal niks aan je gezonde verstand als je je kinderen in de ( zwarte) walm van je vuur korft zet. Maar ik was de eerste die ze op hun “gezond verstand “aansprak. Der hebben meer gevraagd of ze wel helemaal in orde waren.

Mensen met wat fatsoen .. steken zo wat niet aan in een dicht bebouwde woon buurt .
De overheid heeft tegenwoordig een opvoedkundige taak . !!! Triest !!!!!

Login of registreer om te reageren