Gold4 en pijn

03-12-2015 om 00:17 uur

Wie heeft ervaring met pijn (vooral in de rug) tijdens en na een longaanval. Ik heb copd gold 4

Login of registreer om te reageren
03-12-2015 om 22:27 uur

Ik heb copd gold 3 en heb ook regelmatig last van pijn in het bovenste deel van de
rug. Zeker als ik een infectie van de luchtwegen heb.

Login of registreer om te reageren
02-06-2019 om 16:23 uur

Hoi ik ben Remco en heb sinds een jaar gehoort dat ik acos (astma/copd) heb, met meer copd (gold 3) kenmerken, en ervaar dit ook, tijdens en na een aanval. Vooral tussen me schouderbladen. Ook is der bij mij zacht adem geruis en het dicht knijpen van luchtweg takken goed hoorbaar. Zijn dit symptonen wat bij copd ook hoort?

Login of registreer om te reageren
02-06-2019 om 17:40 uur

Geen copd, maar astma en bij toenemende benauwdheid merk ik het aan verkrampte spieren tussen mijn schouderbladen en na een aanval vaak pijn bij de ribben erbij van het vele ademhalen.
Ik laat het regelmatig los masseren, met oefeningen alleen krijg ik het niet los helaas

Login of registreer om te reageren
02-06-2019 om 19:37 uur

Ja hoor, hier ook vaak pijn, meestal gaat het om verkrampte spieren maar soms zit er een ontsteking.
Bij copd hoort indd een zwak ademgeruis, bij vaak amper wat te horen zelfs en ook mijn hart vaak niet, omdat mijn longen zo groot zijn en het hart wat verdrukt wordt.
De laatste keer in het ziekenhuis werd mij dit verteld en ze stonden er zelf van te kijken dat ze het hart niet konden horen met stethoscoop.

Login of registreer om te reageren
02-06-2019 om 20:08 uur

Ah ok best eng lijkt me goudvisje.
Ja lijkt wel of ik steeds meer copd symptomen begin te krijgen. Ik merk ook dat me aanvallen anders zijn dan ik gewent ben bij astma. En zijn die ontstekingen het zelfde idee ongeveer als bij astma, of echt longontstekingen of is dat weer appart?

Login of registreer om te reageren
02-06-2019 om 20:11 uur
Reactie op Juno92

Geen copd, maar astma en bij toenemende benauwdheid merk ik het aan verkrampte spieren tussen mijn schouderbladen en na een aanval vaak pijn bij de ribben erbij van het vele ademhalen.
Ik laat het regelmatig los masseren, met oefeningen alleen krijg ik het niet los helaas

Klopt had ik ook toen ik nog astma had. maar die klachten zijn bij mij nu veranderd. en is anders

Login of registreer om te reageren