Nieuwe luchtwegverwijder gezocht

07-11-2015 om 08:09 uur

Op dit moment gaat het vrij goed, dus ben ik gestopt met alle medicijnen en voel me een stuk beter. Alleen voor de dagen dat ik me in moet spannen zoek ik een luchtwegverwijder. Van ventolin ga ik trillen, die werkt ook niet zo lang. De foradil maakt dat ik moet kokhalzen na de inhalatie. De onbrez is veel te veel kracht nodig om te inhaleren, waarna de poeder grotendeels in je keel blijft hangen. Dat levert dus een verstikkende hoestbui. Serevent gaf teveel bijwerkingen.
Weet jij een luchtwegverwijder, die makkelijk inhaleert, evt met voorzetkamer, die geen hartklachten geeft en waarbij je na het inhaleren niet stikt?

Login of registreer om te reageren
07-11-2015 om 08:58 uur

Atrovent misschien? Werkt langzamer dan ventolin maar geeft niet die bijwerkingen als trillen omdat het uit een andere groep komt zoals ook eklira en spiriva. Ik heb Atrovent als aerosol, werkt vier tot zes uur. Eklira werkt 12 uur mmaar is er alleen als poederinhalator, spiriva 24 uur. Overleg eens met je arts.

Login of registreer om te reageren
09-11-2015 om 01:47 uur

Ik vind duovent heel fijn, dat is een combi van atrovent en ventolin. Het werkt snel en kan met dosisaerosol en voorzetkamer of via verneveloplossing. Er zit natuurlijk wel ventolin in dus je trilt soms wat maar dat wordt beter als je het vaker gebruikt en ik vind dat ook niet zo erg ivm erg benauwd zijn eigenlijk...

Login of registreer om te reageren
09-11-2015 om 11:19 uur

Ipramol misschien? Maar dan moet je wel een vernevelapparaat hebben.

Login of registreer om te reageren
10-11-2015 om 16:15 uur

Hallo Soraya,

Je zou ook Berodual kunnen proberen. Werkt bij mij goed. Ventolin geeft dezelfde verschijnselen als bij jou.

Janneman

Login of registreer om te reageren
11-11-2015 om 19:36 uur

Atrovent heb ik nog liggen, maar ik zoek een ventolin-achtige. Salbutamol heb ik nog niets positiefs over gehoord. Berodual en ipramol heb ik nog niet geprobeerd. Eens kijken of die bevallen. Dank voor de reacties.

Login of registreer om te reageren
12-11-2015 om 09:59 uur

Salbutamol heb ik al een tijdje mij hielp het in het begin wel maar moet steeds mee gebruiken en dat is met sulbutamol volgens mij ook niet de bedoeling.
Overleg ff met de la misschien is het voor jou toch de moeite waard het te proberen

Login of registreer om te reageren
12-11-2015 om 23:19 uur

@Soraya, ik herken dat van ventolin. Echt heel naar.
Gebruik al jaren berodual + voorzetkamer en daarbij ga ik niet trillen. Enkel bij heel veel pufjes gaat mijn hart sneller. Maar ik denk dat veel ook persoonlijk is en uitproberen. Hoop dat je een goede verwijderaar vind!

Login of registreer om te reageren
17-11-2015 om 18:09 uur

hart kloppen van berodual gebruikte het al 12 jaar nu atrovent en geen last meer

Login of registreer om te reageren