churg strauss wie nog meer???????

17-08-2015 om 11:08 uur

Hallo iedereen,

Ik ben een man van 39 bij wie onlangs churg strauss is vastgesteld. Eigenlijk was ik al jaren ziek. het is allemaal begonnen met luchtweginfecties en hoge eo's in bloed. Later kreeg ik ook zenuw beschadiging aan handen en voeten (zeer naar om mee om te gaan) Ik kreeg de volgende medicijnen :

1. prednisolon
2. Foster/Salbutamol
3. Kalk/D tabletten
4. Omeprazol
5. alendroninezuur
6. b12 spuit 1 keer per maand
7. Amtrypteline (voor de zenuwpijn)
8. neusspray (maar neus en bijholten zijn nog goed)

Maar nu ik intensief wordt behandeld krijg ik het volgende erbij:

9. Endoxan (cyclophosphamide) (150mg p/d) gedurende 3 tot 6 maanden
10. anti-biotica (co-trimoxazol) 960 die ik op de ma en wo en vr langdurig moet innemen
11. fungizone (om abcessen en schimmels tegen te gaan)

Graag zou ik met mensen in contact willen koemen die ook deze ziekte hebben en/of mij iets kunnen zeggen over de chemo tabletten begin namelijk nu best een beetje bang te worden.

ik hoop op een reactie..

Mvgr,

Maurice

Login of registreer om te reageren
05-04-2016 om 22:49 uur

Hallo Maurice

In november 2015 is bij mij churg strauss vastgesteld.

Ik krijg al 5 maanden endoxan, chemo baxters en dit één maal per maand.
Daarnaast neem ik dagelijks medrol (cortisone). Gestart met 64mg en dit wordt geleidelijk afgebouwd. Momenteel neem ik nog 12mg en ik zal binnen 2 dagen mogen overgaan naar 8mg.
Voor de bescherming van de maag neem ik dagelijks pantomed 20mg.
Steovit forte (vitamine D en calcium) dagelijks.
Om de twee dagen antibiotica (eusaprim).

Ik kan niet echt zeggen hoe ik mij voel, ik heb veel vragen hierover die onbeantwoord blijven en maak me zorgen over de toekomst.

Hoe verloopt het genezingsproces bij u?

Mvg

Login of registreer om te reageren
28-09-2018 om 06:32 uur

Beste maurice churg strauss is voorals nog niet te genezen ze kunnen het alleen stop zetten met meds maar de kans bestaat dat het later weer actief wordt kortom voorals nog kom je er niet vanaf en moet je helaas worstelen met de gevolgen van deze ziekte heb het zelf ook en ik ben het laaste jaar al 24keer opgenomen vanwege klachten samenhangend met churg strauss veel sterkte en geluk gewenst je mag me altijd mailen als je hierover meer wilt weten ivanhoo@live,nl

Login of registreer om te reageren