website met tips bij chronische ziek zijn

02-05-2015 om 18:53 uur

http://1346werkchronischziek.argumentenfabriek.nl/

Deze website via de Hart&Vaatgroep gevonden.

Login of registreer om te reageren
14-05-2015 om 12:47 uur

weet iemand ook een website met tips over dingen in het dagelijks leven regelen?

Login of registreer om te reageren
17-05-2015 om 04:20 uur

Zelf ben ik ook lid van de ANBO en heb ik daar best veel aangehad. De ANBO doet ook weer andere dingen voor hun leden dan het longfonds.

Door het hele land heeft de ANBO meer dan honderd adviseurs voor sociaal advies, financieel advies en juridische bijstand. Je kan bij hen bijvoorbeeld lans komen met vragen over arbeidsongeschiktheid, vervoersvoorzieningen, woningaanpassingen, thuiszorg, de verstrekking van hulpmiddelen, belastingzaken, toeslagen en inkomensregelingen.

Ook heeft de ANBO de mogelijkheid om financiele hulp te geven voor een voorziening die een directe relatie hebben met je handicap en kan je een financiƫle bijdrage uit het Ango fonds aanvragen. Dit zie ik bij het longfonds nog niet 123 gebeuren. Ook krijg je veel kortingen op bijvoorbeeld de ziektekosten verzekering en andere verzekeringen.

Daarnaast organiseren de Ango afdelingen ook activiteiten die gericht zijn op ontmoeting en recreatie, op steun en betrokkenheid en niet alleen op voorlichting.

Zo helpen ze je ook met het invullen van je belastingaangifte en hebben ze daar speciale avonden voor en kan je daarmee langskomen bij goed opgeleide financiele mensen. Elke regio heeft ook een districtscoordinator.

Het longfonds zeurt steeds om geld met hun vervelende acceptgiro's en bedelbrieven, die notabene gelijk de oudpapierbak ingaan, dit heb ik niet bij bij de ANBO. Een belangrijke reden zolangzamerhand om mijn lidmaatschap bij het longfonds op te zeggen.

Ook heb ik veel gehad aan de stichting MEE.

Login of registreer om te reageren