Al een half jaar klachten vrij !

18-01-2015 om 18:32 uur

Hallo Allemaal,

Na de marathon in 2013 werd ik in die zelfde maand geopereerd, in december kreeg ik nog n longontsteking. Daarna in febr de Asselronde in Apeldoorn lopen: dit ging niet zo goed ; veel te kort op de marathon en te geel tussendoor gebeurd.  Poosje rustig aan gedaan en ging t weer goed! Afgelopen zomer veel klachten gehad en voor n periode onderhoudskuur antibiotica gehad . Daar goed van opgeknapt. Na de zomer weer t hardlopen opgepakt ( drie keer per week lopen) . Voorzichtig opgebouwd . Nu al sinds de zomer helemaal geen klachten. Piekflowmeter stijgt. Zaterdag 16 km gelopen, zonder pardon. T Gaat zelfs zo goed dat ik vergeet puf mee te nemen tijdens t hardlopen. Echt heerlijk....... Niet voelen dat je lonten hebt !!

Login of registreer om te reageren
22-02-2015 om 19:54 uur

Hoi,langzwart mijn naam is djolack ik ben 45jaar en ik heb sinds pas vernomen dat ik COPD gold 2 heb,ik heb in het verleden veel gebokst en na mijn carriere ben ik best wel zwaar verslaafd geweest aan de zware shag en heb vrij veel softdrugs gebruikt,softdrugs heb ik jaren al niet meer gerookt en sinds pas rook ik helemaal niet meer,ik train regelmatig[geef 4 keer per week bokslessen en loop elk weekend rond de 10km hard]mijn vraag is,ik wil de marathon lopen,eerst de halve,heb je enig advies voor me en is het verstandig om te doen?bij voorbaat dank

Login of registreer om te reageren
14-03-2015 om 16:31 uur

Hallo,

Als je plannen hebt om een marathon te gaan doen, zou ik dat zeker doen : het geeft zoveel voldoening.
Ik weet niet hoe om te gaan met COPD ( mogelijkheden en beperkingen) . Ik zou het zeker in overleg doen met de longarts. Dat hij/zij groen licht geeft.
Neem ruim de tijd, bouw heel rustig op. Ik heb de marathon gedaan volledig vanuit NLP.
Als je daar meer over wilt weten, neem dan gerust contact met me op: mhaze@upcmail.nl

Login of registreer om te reageren