bronchiëctasieën

11-01-2015 om 23:01 uur

Er is al meer geschreven hierover op het forum, maar vond mijn vraag er niet bij passen

Ik heb vorig jaar de indicatie astma gekregen. Hiermee was ik het niet mee eens en ben verder gegaan. De vermoeidheid bleef maar bestaan.
Nu heb ik een CT-scan en Fietstest gehad in een ander ziekenhuis en er komt bronchiëctasieën uit.

Het moet nog even op me inwerken, maar alles wordt toch wel wat duidelijker.

Nu wandel ik nog heel veel en ook de 4 daagse, maar zal dit blijven lukken of zal ik toch een stapje terug moeten doen.
Nu speel ik ook nog saxofoon zover als dat gaat. Zal dat verstandig blijven. Voor astma en longtraining weer wel natuurlijk. Maar blijft belastend.
Ik gebruik nu de flutter en treshold om het slijm niet vast te laten zitten.

Het is misschien een raar verhaal met veel vragen. Maar wilde het graag ergens kwijt.

Login of registreer om te reageren
14-01-2015 om 14:27 uur

Wat betreft je vragen, kun je deze misschien ook stellen aan je eigen arts. Maar ik denk dat saxofoon spelen juist heel goed voor je is. Je traint hier goed je ademhalingspieren mee.

Er zitten hier verschillende mensen die last hebben van deze aandoening, ik heb ze ook.
Ik heb 2 jaar onderhouds a.b. geslikt, maar werd daar allergisch voor. Nu slik ik niets.
Het is idd een heftige diagnose, onzeker ook, omdat niet iedereen evenveel last heeft of gaat krijgen.
Sterkte.

Login of registreer om te reageren