Natriumchloride 0,9 % vernevelen

04-01-2015 om 20:00 uur

Hooij Allemaal,

Allereerst de beste wensen voor 2015!!

Ik heb een rare vraag en al via de zoekmachine gezocht naar een antwoord. Sinds vrijdag moet ik naar Budesonide en Combivent ook natriumchloride vernevelen. De HA schreef het voor tot max. 4x per dag, maar op het recept staat niet hoeveel ML ik moet vernevelen. De ampullen zijn 10ml, best veel dus. Ik ben naar de assistent gegaan en ze zei dat ze het na zouden vragen bij mijn LA.

Toen ik terug werd gebeld zeiden ze dat ik het moest vullen tot de max van het medicijnbakje. Ik vernevel met een Porta Neb en kan geen maximum vinden op mijn bakje. Tevens lijkt me tot het maximum erg veel natriumchloride, ik wil niet teveel vernevelen.

Iemand hier ervaring mee ? Ik heb het nog niet gebruikt, omdat het onduidelijk is en ik het niet fout wil doen.

Dank! Liefs Trumpet92

Login of registreer om te reageren
04-01-2015 om 21:02 uur

Dacht dat t maximum 4,5cc is.

Anders morgen even bellen met de leverancier, die kunnen t je exact vertellen.

Succes ^O^

Login of registreer om te reageren
04-01-2015 om 21:24 uur

@trumpet92, je kunt de helft van zo'n flesje nemen. Je kunt ook de combivent aanlengen met het natrium zodat je maar 1 x hoeft te vernevelen. Dit laatste heb ik van de week geleerd in het ziekenhuis. Ik mocht trouwens zowel in het ziekenhuis als thuis niet meer als 2x per dag met natrium vernevelen. S6

Login of registreer om te reageren
04-01-2015 om 21:56 uur

@Yvonne1959

Dankje!
Gebruik jij ook natriumchloride 0,9% ? Het is bedoeld als slijm verminderend, een forum genootje gaf me een bericht dat het enkel voor aanlengen is en niet voor slijm oplossing omdat het niet sterk genoeg is.

5ml is dan niet teveel ?

@Tata
Dankje! Goede tip, bel morgen romedic en mijn longarts.

Login of registreer om te reageren
04-01-2015 om 23:34 uur
Reactie op Trumpet92

Hooij Allemaal,

Allereerst de beste wensen voor 2015!!

Ik heb een rare vraag en al via de zoekmachine gezocht naar een antwoord. Sinds vrijdag moet ik naar Budesonide en Combivent ook natriumchloride vernevelen. De HA schreef het voor tot max. 4x per dag, maar op het recept staat niet hoeveel ML ik moet vernevelen. De ampullen zijn 10ml, best veel dus. Ik ben naar de assistent gegaan en ze zei dat ze het na zouden vragen bij mijn LA.

Toen ik terug werd gebeld zeiden ze dat ik het moest vullen tot de max van het medicijnbakje. Ik vernevel met een Porta Neb en kan geen maximum vinden op mijn bakje. Tevens lijkt me tot het maximum erg veel natriumchloride, ik wil niet teveel vernevelen.

Iemand hier ervaring mee ? Ik heb het nog niet gebruikt, omdat het onduidelijk is en ik het niet fout wil doen.

Dank! Liefs Trumpet92

Hoi Trumpet, handig is om even te kijken hoe lang je erover doet om de helft, dus 5 cc te sprayen.
Max is ong tussen 15 minuten, langer heeft geen meerwaarde.
Je kunt de ampul dus in 2x gebruiken, ik zou er folie overheen doen en in de koelkast bewaren, totdat je het weer nodig hebt.

Login of registreer om te reageren
05-01-2015 om 15:26 uur

Je kunt een geopend flesje maximaal 24 uur bewaren. Ik gebruik ook de natriumchloride 0,9% om het slijm los te krijgen en het werkt voor mij goed.

Login of registreer om te reageren