zwemmen en astma

09-12-2014 om 14:25 uur

mijn zoontje heeft astma en zit op zwemles, hij is erg vaak ziek en mist daardoor veel van de zwemlessen, ik ben nu van plan om hem eraf te halen en van de lente/zomer er weer op te doen, dit wil ik bespreken met zwemmeester en de kinderarts.

Login of registreer om te reageren
09-12-2014 om 16:21 uur

Kan ik me wel voorstellen.

Mijn zoontje zit op aangepaste zwemles. Dit houd in dat ik hem zwemles geef onder supervisie van een instructeur. Er wordt dan van mij verwacht dat ik met mn zoon meezwem. Sinds oktober heb ik geregeld niet meegezwommen omdat ik dat conditioneel met mn astma niet aankon. Ook 1 keer gehad dat ik wel heb meegezwommen, maar dat ik halverwege heb moeten afhaken.

In het voorjaar en in de zomer had ik die problemen vrijwel niet.

Login of registreer om te reageren
05-01-2015 om 12:43 uur

Mijn zoon is 7 en ik loop ook enorm tegen problemen aan tijdens zijn zwemles . Hij krijgt het vaak benauwd tijdens het zwemmen, helaas heeft zijn zwemjuf hier totaal geen begrip voor. Ze denkt/vind dat Jarno gewoon niet goed wil mee doen met de zwemles . Ze denkt dat Jarno niet met zijn hoofd onder water wil gaan omdat hij daar gewoon geen zin aan heeft, dat dat onzin is hebben we haar al verteld. Toch had Jarno voor de vakantie weer een probleem met haar, hij werd weer benauwd en zei dat tegen de zwemjuf, hij wil dan niet met zijn hoofd onder water wat ik wel begrijp. Als je benauwd bent ga je niet ook nog ff je adem inhouden....Maar goed ze stuurde hem toen uit het water, terwijl de andere kinderen nog even mochten spelen liet ze Jarno aan de kant zitten. Dus in de kleedkamter kreeg ik niet alleen een benauwd kind maar ook een verkleumd kind terug. Ik baal hier zo vreselijk van ! Nu gaan we op zoek naar een zwembad waar ze meer begrip hebben voor kinderen met astma. Als iemand nog een zwembad weet laat et me weten! Wij wonen in Drenthe op de grens met Groningen.

Login of registreer om te reageren
07-01-2015 om 16:15 uur

ik heb een gesprek gehad met roy zijn nieuwe zwemjuf (de zwemmeester die er altijd was communiceerde alles niet goed) nu ik dat gesprek heb gehad met zwemjuf hebben ze er meer begrip voor en houden meer rekening met hem. mijn tip is laat het in de zwemmap schrijven dat hij astma heeft, of stel zelf een brief op waarin je uitlegt dat je zoon astma heeft en hoe ze rekening met hem kunnen houden want ZWEMMEN IS GOED!!!
succes en hopelijk word er toch meer rekening met je zoon gehouden.
als je wil mag je me altijd een pb sturen.

groetjes Naomi

[quote author=Kleine Deters link=topic=12938033.msg489324#msg489324 date=1420458184]
Mijn zoon is 7 en ik loop ook enorm tegen problemen aan tijdens zijn zwemles . Hij krijgt het vaak benauwd tijdens het zwemmen, helaas heeft zijn zwemjuf hier totaal geen begrip voor. Ze denkt/vind dat Jarno gewoon niet goed wil mee doen met de zwemles . Ze denkt dat Jarno niet met zijn hoofd onder water wil gaan omdat hij daar gewoon geen zin aan heeft, dat dat onzin is hebben we haar al verteld. Toch had Jarno voor de vakantie weer een probleem met haar, hij werd weer benauwd en zei dat tegen de zwemjuf, hij wil dan niet met zijn hoofd onder water wat ik wel begrijp. Als je benauwd bent ga je niet ook nog ff je adem inhouden....Maar goed ze stuurde hem toen uit het water, terwijl de andere kinderen nog even mochten spelen liet ze Jarno aan de kant zitten. Dus in de kleedkamter kreeg ik niet alleen een benauwd kind maar ook een verkleumd kind terug. Ik baal hier zo vreselijk van ! Nu gaan we op zoek naar een zwembad waar ze meer begrip hebben voor kinderen met astma. Als iemand nog een zwembad weet laat et me weten! Wij wonen in Drenthe op de grens met Groningen.
[/quote]

Login of registreer om te reageren