Alternatieve medicatie

25-11-2014 om 06:45 uur

Was er hier vroeger geen topic alternatieve medicatie ? of zie ik het over het hoofd .

Ik ben momenteel bezig met het dagelijks eten van een teentje knoflook rauw .
Knoflook zou een sterk antibacterieele werking hebben en dieper ingaan op slijm dan antibiotica .
Spreekt voor zich dat mensen met asthma er niet zullen door genezen worden maar het werkt wel preventief tegen bronchitis en andere toestanden die met taai slijm te maken hebben .
Ik merk dat ik na 14 dagen gebruik meer slijm kan ophoesten en mijn luchtwegen vrij worden erna , precies of het zat al lang in mijn longen .
Knoflook rauw eten is irriterend wat ik tegenga door het op mijn boterham uit te smeren tussen een laag zelfgemaakt hazelnootboter . (hazelnoten enkele minuten in de oven , daarna inde blender en walnootolie erin mixen tot het smeerbaar is , de olie zorgt ervoor dat knoflook neutraal smaakt )
de reuk moet er wel bijgenomen worden :) . :P

ik laat ook 3 keer per jaar mijn bloed controleren en vraag de uitslag op .
wat ik merk is dat bij gebruik van seretide ik altijd een tekort heb aan ijzer , Ik neem dan wel ijzerpillen maar die kunnen het niet halen tegen de seretide . tijdens een goeie periode en enkel flixotide en ventolin verdwijnt dit ijzertekort .  :?

Verder neem ik ook dagelijks 1000mg vit c , zink en mangaan .

Login of registreer om te reageren
25-11-2014 om 07:37 uur

Op je nuchtere maag een rauw teentje look. Ruikt je adem dan niet de hele tijd naar look?

Ik drink 's morgens een vers geperst citroensapje. Dit zou ook voor vanalles goed zijn. Ben er nog maar juist mee bezig dus te vroeg om er al iets over te zeggen. Ik neem sowieso ook nog vitaminen, ijzerpillen (bij mij door de omeprazole) en imunixx.

Xx

Login of registreer om te reageren
25-11-2014 om 08:37 uur

Er zijn natuurlijk overal ideeën over....... Ik begreep van een arts dat een zure sap op de nuchtere maag, ik deed grapefruit en citroen, een enorme aanslag op je lever is! Zeker als je veel medicatie gebruikt heeft je lever het al zwaarder dan normaal.
Dus de sapjes werden mij afgeraden en de nieuwe tip was een stukje super pure chocolade stimuleert je lever op een lieve manier......

@Slyke, heb je geen buikpijn na dat zure sap? Zelf had ik daar veel last van en vandaar t bovenstaande.

Login of registreer om te reageren
25-11-2014 om 12:37 uur

@Milly: nee ik heb er eigenlijk geen last van. Zal volgende keer eens informeren bij mijn ha.

Xx

Login of registreer om te reageren
26-11-2014 om 11:14 uur
Reactie op hemeras

Ik ben momenteel bezig met het dagelijks eten van een teentje knoflook rauw .
Knoflook zou een sterk antibacterieele werking hebben en dieper ingaan op slijm dan antibiotica .
Ik merk dat ik na 14 dagen gebruik meer slijm kan ophoesten en mijn luchtwegen vrij worden erna , precies of het zat al lang in mijn longen .

Als het je helpt, is dat mooi. Raar maar waar, vorig jaar is in een uitgebreide test bij mij vastgesteld dat ik matig intolerant reageer op knoflook. Misschien kun je verder ook eens zoeken op propolis, van iemand gehoord dat dat een natuurlijk antibiticum is. .

Reactie op hemeras

wat ik merk is dat bij gebruik van seretide ik altijd een tekort heb aan ijzer , Ik neem dan wel ijzerpillen maar die kunnen het niet halen tegen de seretide . tijdens een goeie periode en enkel flixotide en ventolin verdwijnt dit ijzertekort .  :?

Verder neem ik ook dagelijks 1000mg vit c , zink en mangaan .

Voor ijzer zou je nog eens kunnen kijken naar Floradix, een ijzerhoudende drank verkrijgbaar via natuurwinkels en internet. Vitamine C slik ik ook dagelijks.

Login of registreer om te reageren
26-11-2014 om 15:59 uur

Ik geloof zeker in bepaalde alternatieven, maar meer voor ondersteuning dan voor genezing.
Ik pas huismiddelen toe, neem ook wel bepaalde extra mineralen en vitamines, maar zuur sap op de nuchtere maag, lijkt mij flauwekul.
En ik moet er niet aan denken om elke dag een teen knoflook te moeten eten, wat een lucht loop je dan te verspreiden. :X lijkt mij niet echt klantvriendelijk.
IJzer kun je heel goed uit bepaalde voedingsmiddelen halen, het is door de combinatie van voedingswaren. IJzer uit vlees bijvoorbeeld, wordt gemakkelijk in het lichaam opgenomen.
Vitamine C (sinaasappelsap) bij de broodmaaltijd maakt dat het ijzer uit het volkorenbrood makkelijker in je bloed wordt opgenomen, thee remt het echter.
Peulvruchten zijn ook een bron van ijzer.
En in veel multivitamines zit ook een zeker % ijzer.
Ik begin in de herfst met een 14daagse echinaforcekuur, en dan stop ik weer even. Het is niet zinvol en goed om maandenlang dat spul te nemen nl.
Bij hoge koorts pas ik de aloude azijnsokken toe (van dr Vogel) bij een gekneusde enkel of pols gaat er een koolblad op.
Ik heb altijd Arnica in huis, korreltjes en gel/zalf, Calendula, SRL,  enz enz

Login of registreer om te reageren
26-11-2014 om 22:55 uur
Reactie op Thirza

Ik geloof zeker in bepaalde alternatieven, maar meer voor ondersteuning dan voor genezing.

Ik zal er verder niet op ingaan.. Maar om verwarring te voorkomen wil ik wel even zeggen dat ik inmens dankbaar ben dat bij mij het omgedraaide gaande is! Inmiddels ben ik van maarliefst 2 aandoeningen en 1 beperking genezen middels een alternatieve manier, en zijn mijn medicijnen ter ondersteuning! Meer zal ik er niet over zeggen.. Maar dit moest ik wel even kwijt om ook de andere kant te laten zien! :)

Login of registreer om te reageren
26-11-2014 om 16:17 uur

Hoezo is het niet goed om langere tijd achter elkaar Echinacea te slikken?

Ik hoorde vandaag van de diëtist dat je eigenlijk maar weinig ijzer opneemt uit voeding.

Login of registreer om te reageren
26-11-2014 om 19:35 uur

Ik neem geen ijzer op uit mijn voedsel door mijn maagpillen.

Ik heb een tijd geleden mijn bloed laten trekken en mijn waarde was onmeetbaar (onder de 7dus). Dit door de omeprazole en maandstonden. Ben terug de pil moeten gaan nemen

En puur citroensap drink ik ook niet, das samen met lauw water.

Euchinasea helpt bij mij niet. Zo zal bij elke persoon wel iets anders helpen of ook niet 😉

Login of registreer om te reageren
26-11-2014 om 22:57 uur
Reactie op Slyke

Euchinasea helpt bij mij niet. Zo zal bij elke persoon wel iets anders helpen of ook niet

Klopt zeker! Ik heb ook twee keer lange tijd echinaforce en een keer echinforce forte gebruikt, hielp bij mij niets. Maar ik geloof zeker dat het bij mensen ook wel wat kan doen! Die moeten er vooral mee doorgaan als hun dat helpt!

Over de duur ervan durf ik niets te zeggen, ik heb het toen geloof ik een half jaar (beide keren) gebruikt...

Login of registreer om te reageren
27-11-2014 om 06:57 uur

Ik heb sinds het gebruik van Aloè vera gel geen ontsteking aan m´n longen meer gehad. 30 ml per dag. Schijnt erg gezond te zijn )wel de gele fles, daar zitten geen suikers aan toegevoegd'

Login of registreer om te reageren