Theolair

12-11-2014 om 20:25 uur

Ik heb hier gelezen dat de theolair nog steeds niet te verkrijgen is. Daar heb ik ook last van, slik de theolair zolang als ik me kan herinneren en 't helpt goed. Ik heb via via te horen gekregen dat mijn apotheker het gewoon kan bestellen bij de Internatione Apotheek in Venlo, daar hebben ze geen theolair tabletten maar Duitse import, dat zijn capsules met theolair in korrelvorm. Maar als mijn apotheker de theolair in Venlo besteld kost het hem ong. € 70,- en die € 70,- mag hij niet aan de klant doorberekenen.
Ik heb het geluk dat ik na veel zoeken een apotheek gevonden heb die het gewoon kan leveren, de Ziekenhuis Apotheek van het Kennemer Gasthuis te Haarlem.  ^O^
Die bestellen het ook bij de Internatione Apotheek in Venlo en rekenen de kosten niet door aan de patiënt.  :)

Login of registreer om te reageren
12-11-2014 om 20:27 uur

Ik krijg via mijn apotheek gewoon merkloze Duitse theofylline (capsules van 350 mg) en Theo CT (ook Duits) capsules van 250 mg. Hoe zij eraan komen weet ik niet. Moet vaak wel een paar dagen/week erop wachten en krijg in de tussentijd iets mee maar moet het afkloppen dat het bij mij tot nu toe altijd goed gaat. Moet wel zeggen dat ik oorspronkelijk 175 mg nodig had en die is echt niet leverbaar hier in de regio.

Login of registreer om te reageren
12-11-2014 om 20:59 uur

Vraag me af, waarom is t zo slecht leverbaar? Zag er ook een stukje over in de longwijzer......

Login of registreer om te reageren
14-11-2014 om 12:41 uur

Dat weet ik niet maar vraag het me wel af. Belde gisteren hoe het zit met mijn nalevering omdat ik nu nog twee capsules heb. Daar schrok ze wel van. Ze hadden er nog een paar voor me. Ben benieuwd, ga straks even naar de apotheek. Gelukkig heb ik nu tijd om er zo vaak langs te gaan.

Login of registreer om te reageren
14-11-2014 om 12:50 uur

Wat ik van verschillende mensen heb begrepen is dat slecht leverbaar is omdat het een heel oud medicijn is, in verhouding niet veel word gebruikt (maar mensen die het gebruiken hebben het ook hard nodig, omdat er weinig tot niks vervangend is). Alleen levert het de medische sector niks op omdat het door iedereen gemaakt mag worden en het dan ergens in fabriekje gemaakt word maar niks op levert.. Dat is mij op die manier uitgelegd dat vooral met de winst helaas te maken heeft en dat het niet rendabel is voor de fabriek.

Mijn apotheek heeft ook geen melding meer in systeem van wanneer eventueel leverbaar kan zijn omdat het te lang duurt. Zelfs met de medicatie uit de internationale apotheek lijken nu ook levering problemen te ontstaan omdat daar natuurlijk een run op is gekomen... vind het toch wat spannend worden. Heb nu flesjes met druppels maar dat is zo vreselijk om weg te krijgen....Weet wel dat probleem met Theolair al heel wat jaren telkens opnieuw de kop op steekt...

Login of registreer om te reageren
14-11-2014 om 13:21 uur

Aha, ze verdienen er niets meer aan! Het zal wel om geld draaien ja!!

Login of registreer om te reageren
14-11-2014 om 15:24 uur

Heb nu acht capsules meegekregen, echt de laatste restjes. Heb genoeg tot woensdagochtend en als het goed is komt er dinsdag nieuwe Theo CT binnen. Ik hoop het. De 350 mg hadden ze overigens wel nog genoeg.

Login of registreer om te reageren
18-11-2014 om 16:49 uur

Vanmiddag zelf even gebeld. Als het goed is, is het binnen en kan ik het ophalen. Maar eerst zien dan geloven, nu geen zin meer dus ik haal het morgen.

Login of registreer om te reageren
03-01-2015 om 10:08 uur

Doordat mijn apotheek (en apotheken in de buurt) me geen Theolair konden leveren heeft de longarts mij Theodur voorgeschreven (wat ik begreep vervanging van theolair), zijn hier meer mensen bekend mee?

Login of registreer om te reageren
03-01-2015 om 13:47 uur
Reactie op Anique

Doordat mijn apotheek (en apotheken in de buurt) me geen Theolair konden leveren heeft de longarts mij Theodur voorgeschreven (wat ik begreep vervanging van theolair), zijn hier meer mensen bekend mee?

Volgens mij is dit bericht in ander Theolair topic hier op t forum al keer geplaatst.
Maar hierbij een link naar bericht wat via oa longfonds naar buiten is gebracht met betrekking tot Theolair en het vervangende middel Theodur

http://www.nederland-davos.nl/news/1.6568.Eindelijk_vervangend_middel_b…

Login of registreer om te reageren