Longforum 2.0

StardustStardust Gebruiker
edited oktober 2014 in Mededelingen
Het Longforum bestaat bijna 10 jaar. We hebben van die 10 jaar in ieder geval 8 jaar gebruik gemaakt van de huidige software. Ondanks de regelmatige software-updates zijn we nu op het punt gekomen dat er veel aan de software gebeuren moet.

Daarom hebben wij als crew en Longfonds gekeken is wat er beter is, doorgaan met de huidige software en die dus updaten of kiezen voor nieuwe software. Het is nieuwe software geworden.

Met deze nieuwe software hopen we een paar mooie verbeteringen te kunnen maken op het forum. Deze verbeteringen gaan er voor zorgen dat het forum makkelijker te gebruiken gaat zijn voor jullie als leden.

In dit topic zullen we de komende tijd updates geven over hoe het gaat met de nieuwe software, welke het geworden is, en andere informatie.
Ga naar laatste reactie«13

Reacties

• StardustStardust Gebruiker
    De overgang op de nieuwe software geeft ook wat meer mogelijkheden tot het uitvoeren een proef voor een nieuw board.

Omdat er toch wel meer reactie komen op de alternatieve geneeswijze willen we hiervoor een apart board openen. Dit board blijft als proef open tot de nieuwe software geïmplementeerd wordt of tot het einde van het jaar (wat het eerste komt).

De regels voor het board worden wel vrij scherp gesteld. En we gaan hier ook scherp op modereren om het niet uit de hand te laten lopen.
  • Evi_Evi_ Gebruiker
    Respect voor al jullie tijd en al jullie werk die jullie in het forum steken.
    Veel succes met alles wat hier weer bij komt kijken!

Ps: Gaat alle informatie die hier aanwezig is verloren en gaan we dat opnieuw opbouwen op het nieuwe forum? Of wordt dat meegenomen?
  • ikik Gebruiker
    @Evi.  ^O^ "vind ik leuk"
    Er zal een conversie van de data volgen. Hierin nemen we dus de bestaande data mee.
  • JubikelCatsJubikelCats Gebruiker
    Heel veel succes met de overgang naar een nieuw forum.
    Fijn ook dat de oude info wel blijft bestaan. Enne bijna 10 jaar al top.
  • Evi_Evi_ Gebruiker
    @ SD: Fijn!
  • MarcusMarcus Gebruiker
    Wens het team veel succes de komende maanden met de conversie en alle zaken daar omheen.
  • carlajonkmancarlajonkman Gebruiker
    Geweldig, ben erg benieuwd!

Succes!
  • puckiepuckie Gebruiker
    succes met het nieuwe forum, ik zie ernaar uit om proefpersoon te zijn
  • rahimnsrahimns Gebruiker
    Ik ben benieuwd, het is goed dat jullie eindelijk deze beslissing genomen hebben... maak er iets moois van.
  • Ieke10Ieke10 Gebruiker
    Succes!
  • maraikiemaraikie Gebruiker
    Ik hoop ook op een leuke app...
  • Evi_Evi_ Gebruiker
    op 1418073080:

Ik hoop ook op een leuke app...
    Indien dat mogelijk is zou dat welkom zijn. Van mij hoeft het niet zozeer een app maar een mobiele versie van de site zou handig zijn. :)
  • maraikiemaraikie Gebruiker
    op 1418113140:

Indien dat mogelijk is zou dat welkom zijn. Van mij hoeft het niet zozeer een app maar een mobiele versie van de site zou handig zijn. :)

precies!
    We zijn druk bezig met testen en het begint er goed uit te zien. Alle berichten op het oude forum gaan mee naar het nieuwe, er zal niets verloren gaan.

Wat betreft de mobiele telefoon: het forum wordt zo gemaakt dat het 'schaalbaar' is. Het zal dus prima te gebruiken zijn op de mobiele telefoon zonder dat er een app nodig is.
  • DaantjeDaantje Gebruiker
    Blijven alle privéberichten ook bewaard?
  • emsepemsemsepems Gebruiker
    op 1421012685:

We zijn druk bezig met testen en het begint er goed uit te zien. Alle berichten op het oude forum gaan mee naar het nieuwe, er zal niets verloren gaan.

Wat betreft de mobiele telefoon: het forum wordt zo gemaakt dat het 'schaalbaar' is. Het zal dus prima te gebruiken zijn op de mobiele telefoon zonder dat er een app nodig is.
    goed werk! succes
  • Evi_Evi_ Gebruiker
    Bedankt voor je update SD!
    Wat fijn om te horen allemaal. En ook fijn dat de nieuwe versie beter te gebruiken is op de mobiel.
    op 1421169048:

Blijven alle privéberichten ook bewaard?

Hier ben ik nog niet helemaal achter. De doelstelling is alles te bewaren, dus ook de prive berichten. Ik kom er op terug.
    Ondertussen gaan wij gewoon door met het werken aan Longforum 2.0. Helaas was de ns gisteren niet zo vriendelijk om ons te laten samenkomen, maar dat zal geen grote vertraging geven.

We hopen binnenkort met een planning te komen die jullie dan ook kunnen volgen.
  • DaantjeDaantje Gebruiker
    Prima. Anders hoor ik het graag tijdig zodat ik eventueel nog dingen op kan slaan.
  • Evi_Evi_ Gebruiker
    Zo te horen zijn jullie er maar druk mee. Bedankt, fijn dat jullie zo je best doen om het allemaal zo optimaal te laten verlopen. En ons ook nog eens op de hoogte te houden ervan! ^O^
  • trijnkotrijnko Administrator
    Ondertussen heeft de crew weer een bijeenkomst gehad over het nieuwe forum.
    We hebben daarbij gekeken naar wat mogelijkheden zijn, en welke dingen op het nieuwe forum nog aandacht nodig hebben

Over een aantal weken hebben we weer een bijeenkomst en dan gaat hopelijk het nieuwe Longforum functioneren.
  • dine1977dine1977 Gebruiker
    Spannend!
  • emsepemsemsepems Gebruiker
    goed bezig crew, bedankt!
  • Oma AkkeOma Akke Gebruiker
    Succes mensen! Ik ben benieuwd.
  • SolsticeSolstice Gebruiker
    Vanmiddag is het testboard Alternatieve Geneeswijzen geopend. Het board is te vinden in het subforum Longen algemeen.
    Alle recente topics over alternatieve geneeswijzen zijn naar het nieuwe board verplaatst.

Het board Alternatieve Geneeswijzen is een testboard. Of het wordt meegenomen naar het nieuwe Longforum is afhankelijk van hoeveel interesse er is en of de richtlijnen worden nageleefd. Lees voordat je in Alternatieve Geneeswijzen gaat posten dus even de regels door.
  • Evi_Evi_ Gebruiker
    Fijn (en ben dankbaar) voor al het werk wat jullie erin steken! ^O^
    Succes met al jullie werk! Mochten non-crew leden nog iets voor jullie kunnen betekenen, dan stuur me maar een pb'tje. Indien nodig, help ik graag.
  • Evi_Evi_ Gebruiker
    Fijn dat er nu topics gemaakt kunnen worden binnen alternatieve geneeswijzen! Dat maakt de boel een stuk overzichtelijker en ik denk voor veel mensen ook handig om bep. dingen terug te zoeken.
    Wel jammer dat er al veel waardevolle tips en ervaringen door elkaar staan in het 'algemene' topic over alternatieve geneeswijzen. Maar ik begrijp goed, dat het voor jullie geen doen is om dat uit te zoeken en samen te bundelen in een topic over die bepaalde geneeswijze.

Zelf ik heb een bep. alternatieve geneeswijze al gevonden, die me ontzettend goed helpt en ik heb er zelf ook niet veel vragen meer over. Maar mochten mensen er vragen over hebben dan hoop ik dat ze daar een topic voor openen en dan help ik graag waar mogelijk.
    Op 11 en 12 Mei zal het forum offline zijn voor de migratie naar de nieuwe software. We hebben deze tijd nodig om de inhoud van het huidige forum te kopiëren naar het nieuwe en daarna alle instelling nogmaals te controleren. We proberen de offline tijd zo kort mogelijk te houden.
Log in of Registreer om te reageren.