Reactie op Chocolade?

17-04-2014 om 14:07 uur

Misschien een hele gekke vraag...

ik ben groot fan van chocolade  O+
Ik weet dat er melk in zit, en dat dat meer slijm kan vormen, maar van melkproducten heb ik niet in het bijzonder veel last.
Ik heb er wel de laatste tijd op zitten letten, dat ik ongeveer een half uur nadat ik chocolade heb gegeten, ik benauwd wordt. Vlak daarvoor merk ik dat mijn ademhaling onrustiger wordt, zelfs wanneer ik ontspannen op de bank zit. Korte tijd erna word ik benauwd.

herkent iemand dit?

Login of registreer om te reageren
17-04-2014 om 14:48 uur

Hoi Lunameisje, vragen zijn nooit gek. ;)
Het kan bijv zijn dat er sporen van noten  in zitten, waar jij overgevoelig of allergisch voor bent. Mijn dochter is allergisch voor diverse pollensoorten, maar dat geeft een kruisallergie met kiwi en hazelnoten.
Sommige mensen krijgen slijmvorming van melk, maar dat zit volgens mij meer in de keel dan en kun je wegschrapen.
Zeker lekker chocola en vooral puur is het erg gezond. Maar ik heb liever melkchoco.

Login of registreer om te reageren
17-04-2014 om 16:44 uur

Hoi Lunameisje,

Aangezien je het keer op keer hebt (als ik het goed begrijp?) een half uur nadat je het hebt gegeten, lijkt het mij geen toeval.
Heb je het ook al bij kleine hoeveelheden? Bijv. één paaseitje? Ik weet niet hoe erg je fan bent van de chocola, en hoe erg last je krijgt, maar anders zou je ook voor een middenweg kunnen gaan? Niet gelijk een halve reep chocola, maar bijv. één paaseitje.

Het zou ook nog het overwegen waard kunnen zijn om zo puur mogelijk (nou ja, tot zover je lekker vindt natuurlijk, kan me voorstellen dat je 87% cacao chocola niet heel lekker vindt) chocola te eten.
Misschien dat je met wat puurdere chocola minder last hebt?

Succes!

Groetjes Evi

Login of registreer om te reageren
17-04-2014 om 16:52 uur

Hoi Lunameisje, Hier even een tip van mij............. Hoe puurder de chocolade hoe meer cacao en heftiger je benauwdheid zal zijn!! Ik kan ook niet tegen grote hoeveelheden chocolade(dus de cacao die erin zit), krijg dan ook benauwdheid en rode uitslag die jeukt. Maar als je  niet zo tegen chocolade kan geld dat ook voor hagelslag en vlokjes en chocolade papjes. En alles bij elkaar op een dag kan het best veel zijn zonder dat je erg in hebt! Probeer eens een weekje helemaal niets en dan een beetje proberen, misschien lukt het dan wel? Je moet het durven hoor, anders niet doen want ik weet niet hoe heftig je benauwdheid was. Als ik een poosje geen cacao heb gegeten gaat het om bv een paaseitje te nemen. Maar het is moeilijk, zeker voor ons als zoetekauwtjes!! Sterkte!

Login of registreer om te reageren
17-04-2014 om 16:56 uur
Reactie op Milly

Hoe puurder de chocolade hoe meer cacao en heftiger je benauwdheid zal zijn!!

Het ligt wel een beetje aan waarop ze reageert... in het geval van cacao klopt het! Maar in het geval het bijv. de melkbestandelen zijn, heeft ze juist weer meer last van melkachtige chocola ipv pure. Het is even uitzoeken (als het überhaupt aan cacao of melk ligt).

Login of registreer om te reageren
17-04-2014 om 16:53 uur

Als cacao het probleem is dan kun je nog wel witte chocola eten =)

Edit: nu ik daar even beter over nadenk bedenk ik me dat er geloof ik wel cacaoboter in witte chocola zit  :@

Login of registreer om te reageren
17-04-2014 om 17:00 uur

Evi, ze schreef dat ze van melk niet zoveel last heeft............. Maar het is idd uitzoeken. Vanwege de melk waar ik niet tegen kan, eet ik alleen pure chocolade, dus dacht ik even niet aan de melk. Wel kan er sojamelk inzitten waar je allergisch voor kan zijn. O o zelf een lekker stukje chocolade kan een puzzeltje zijn!!

Login of registreer om te reageren
17-04-2014 om 17:06 uur
Reactie op Milly

zelfs een lekker stukje chocolade kan een puzzeltje zijn!!

Haha, ja. Maar wel zo fijn als je iets kunt vinden qua chocola die dan beter gaat hè. (gelukkig is er veel keus, maar toch..) Fijn dat jij een soort hebt gevonden zodat je het toch kunt eten!

Login of registreer om te reageren
17-04-2014 om 17:08 uur

@Evi, ja dat is zo maar heel beperkt hoor! Soms denk dan dat ik het beter maar helemaal niet meer kan eten. Want steeds als ik dan een stukje neem, smaakt het naar meer! Ha ha!! Ik kan het niet laten!!

Login of registreer om te reageren
17-04-2014 om 20:34 uur

Dank voor de vele reacties!

Ik hou zelf biet van pure chocolade. Melk is mijn favoriet, en daarnaast wit. Alleen dat eet ik niet zo heel vaak.
Het komt misschien over alsof ik hele repen chocolade weg knabbel  :P maar het gaat om een koekje of idd een paasei op zijn tijd.

Login of registreer om te reageren
04-06-2014 om 13:11 uur

ik krijg het ook erg benauwd na het eten van chocolade sinds kort ook van slagroom en gummi beertjes
jammer genoeg kan ik hier niet meer van genieten
groetjes christel
 

Login of registreer om te reageren