longverpleegkundige

27-02-2006 om 17:14 uur

Hoi allemaal

Kan iemand mij vertellen hoe je bij een longverpleegkundige terecht komt.Ik ben bij een longarts geweest en die vertelde mij dat ik een lichte vorm van astma heb.Ik hoef hier geen medicijnen voor te gebruiken.Alleen bij klachten zal mijn huisarts mij behandelen als zijnde astma patient.Ik hoef niet terug te komen bij de longarts.Toch blijf ik nog met een hele hoop vragen zitten.
 
groetjes Gerda

Login of registreer om te reageren
27-02-2006 om 22:10 uur

Hoi Gerda.

Ik ben via de longarts bij de longverpleegkundige terecht gekomen. Maar volgens mij kun en mag je daar op eigen initiatief ook een afspraak mee maken. Ik kan me namelijk haast niet voorstellen, dat als je naar de longpoli belt en vertelt dat je nog best veel vragen hebt, (maar geen afspraak meer met de longarts hoefde te maken)en daarom graag met een longverpleegkundige wilt praten, dat dat dan niet kan.
Bij sommige huisartsen hebben ze ook voor een aantal uur een longverpleegkundige in dienst, dus misschien is dat ook nog een oplossing.

Heel veel succes verder en hopelijk kan je snel bij een longverpleegkundige terecht.

Liefs Corine

Login of registreer om te reageren
28-02-2006 om 13:20 uur

hoi corine.

Bedankt voor je antwoord.Ik dacht dat je een verwijzing nodig had voor de longverpleegkundige.Ik ga binnenkort bellen om te kijken of ik een afspraak kan maken.

Groetjes Gerda

Login of registreer om te reageren
28-02-2006 om 16:44 uur

Hallo Gerda,

Vraag eens in de huisartsenpraktijk of er wellicht ook een praktijkverpleegkundige werkt. Zij 'behandeld' namelijk ook mensen met astma en kan zelfs simpele longfuncties afnemen. Ze weet er in ieder geval vast voldoende van om jouw vragen te kunnen beantwoorden....
En anders kun je natuurlijk inderdaad gewoon de longpoli bellen of er daar een longverpleegkundige spreekuur heeft.

Groeten, Syl

Login of registreer om te reageren
28-02-2006 om 17:06 uur

Hoi Gerda,

Ik heb ook zonder verwijzing een afspraak gemaakt met de longverpleegkundige, gewoon via dezelfde afdeling als waar ik normaal gesproken een afspraak maak met de longarts  :Y.

Groetjes
Miran

Login of registreer om te reageren
01-03-2006 om 16:07 uur

Hoi Miran

Aangezien wij in de zelfde plaats wonen kan ik dus  zo naar het ziekenhuis bellen om een afspraak te maken met de longverpleegkundige.Bedankt

Groetjes Gerda ^O^

Login of registreer om te reageren
01-03-2006 om 18:19 uur

:)  jaaa inderdaad!  :)

Je kan gewoon Lievensberg bellen, afdeling longziekten en mededelen dat je een afspraak met een longverpleegkundige wil maken  :Y

Helemaal niet bij stil gestaan dat jij ook in Bergen woont  :@

Groetjes,
Miran

Login of registreer om te reageren