uitslagen onderzoeken longarts

27-02-2006 om 14:52 uur

Hoi!

Nou ik ben vanmorgen naar de longarts geweest en heb dus ook de histaminetest gedaan.

Die ging goed,maar bij 2 mg/ml kreeg ik het wat benauwd en werd ik kortademig,bij de laatste was ik echt benauwd,hoesten,tranende ogen ,mijn stem weg enz...

heb dus ook 2 puffen Ventolin gekregen en een minuut of 5 later ook weer 2 puffen ventolin,toen knapte ik op.

Daarna moest ik naar de longarts want ik vorige week een uitgebreide longfunctie test gehad en er waren longfoto´s gemaakt en er was bloed geprikt.

Nou de conclusie was helder en schrikken: ik heb  geen astma!!!

Ergens heel blij natuurlijk maar ook een diagnose die ik niet verwacht had!
Maar in het bloed (allergisch was ik al niet) is niets te zien en de foto was ook goed,en de blaastesten waren ook goed, weliswaar onder invloed van de histamine lager maar nog wel boven de 80 % van de voorspelde waarde.

Ze kom mijn klachten dus niet verklaren,de kortademigheid,en ik heb express nog erbij verteld dat ik ook regelmatig ´s nachts lig te hoesten tot overgevens toe,druk op mijn borst kreeg als ik met bepaalde prikkels en zo in kontakt kom.

bv bij rook,kou,mist,parfum,luchtverfrissers noem het maar op.

Ja dat kon maar het is geen astma.

Niet dat ik zou graag ziek wil zijn maar schiet ik niets mee op, ik kan geen kaars aansteken en ik krijg last terwijl ik dat nooit heb gehad!
Ik moet nu met de medicijnen stoppen (Flixotide in 1 week afbouwen) Serevent(i.v.m.de histaminetest) was al gestopt dus hoefde ik niet meer mee te beginnen. en dan over 6 weken terugkomen om te komen vertellen hoe het gaat.

Het maffe is dat voordat mijn huisarts mij doorstuurde nog had gezegd: n.a.v. de peakflow je hebt echt astma.

Ik snap het niet meer!!

Ben nu heel benieuwd hoe het verder zal lopen met me!

Ik hou jullie op de hoogte

Doei,  -O-

Te@

Login of registreer om te reageren
27-02-2006 om 15:21 uur

Huh...
Heel raar is dit...