Slijm zit vast na long operatie.

15-08-2010 om 11:50 uur

23 junie 2010 is bij mij de bovenste long kwab aan de linker kant verwijdert. Het op hoesten van slijm gaat slecht. De dokter zegt dat komt om dat de verbinding met de luchtpiijp nu een hevel effect moet overwinnen daar de onderste kwab nu naar boven is veschoven.
Heeft iemand een idee om het slijn op te lossen?.

Login of registreer om te reageren
15-08-2010 om 12:36 uur

Hee,

Misschien kan je langs je huisarts gaan. Er bestaan middelen om het slijm op te lossen. En tevens kan je bijvoorbeeld door middel van fysiotherapie leren huffen.

Gr Sam

Login of registreer om te reageren
09-09-2010 om 13:37 uur

  Ik las dat Uw slijm vast blijf zitten ik weet niet hoe je het oplost,maar ik heb wel geleerd op een cursus
en dat heet HUFFEN.Ik zal proberen het uit te leggen.
U doet twee handen gekruist op Uw buik,U haalt heel diep Uw adem in,dan doet U Uw mond open
in de vorm van een O,dan drie keer lucht uitstoten mag eventueel herhaald worden.
Ik hoop U er mee geholpen te hebben.
Groeten,  Gerdien Muller.
  Veel succes!

Login of registreer om te reageren
09-09-2010 om 17:52 uur

Goede middag mw/mh.

Na weer eens voor zoveelste keer voor COP-gold opgenomen te zijn in het ziekenhuis kreeg ik van de behandelend long-therapeut om het vast zittende slijm los te krijgen DE FLUTTER VRP1 (een kunststof apparaatje, zonder enig geneesmiddel)
wat mij zeer goed geholpen heeft.
Hopend u hiermee geholpen te hebben,
J E Brinkhof

Login of registreer om te reageren
15-09-2010 om 13:39 uur

Ik ben aan het huffen geslagen en heb ook een respilo welke zo iets is als de Flutter. Deze meet de long inhoud en werk met gemeterde inhaling - vasthouden tot de zuiger de bodem raakt en dan uit ademen. Ik zal informeren bij de longarts over de flutter. Alle bedankt
John

Login of registreer om te reageren