Longfunctietest

16-02-2006 om 17:48 uur

Hoi!

Ben vanmorgen voor de longfunctie test geweest.( zul je net zien, vanmorgen bijna geen last van kortademigheid)

Volgens de longfunctie-assistente was het goed,het is een beetje dubbel gevoel namelijk;aan de ene kant wil ik natuurlijk dat het goed is,maar aan de andere kant wil ik ook wel weer dat er iets is want ik heb toch echt klachten van kortademigheid, druk op de borst, zeker als er kaarsen,parfum,spiritusbranders,kou,mist,storm, uitlaatgassen e.d zijn.

Toen ik even spiekte zag ik dat de beste poging een Fev1 opleverde van 3,10 (met hoge doses Flixotide 500 2dd2 en Serevent 50 2dd1)
4 maanden geleden bij de huisarts (zonder neusklem) en zonder medicatie 2,72
Wat zijn nu normale waardes???
Is deze waarde heel goed of juist normaal??

Ik moet pas 27 feb nog voor een histamine test en daarna door naar de longarts en dan hoor ik de uitslag van de onderzoeken.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Doei,
-O- Te@

Login of registreer om te reageren
16-02-2006 om 19:05 uur

Hoi Tea,

Ik heb een prima longfunctie, dus als jou longfunctie ook goed is betekend het niet dat je geen astma kan hebben of dat je je niet benauwd kan voelen. wees blij dat je longfunctie zo goed is! maar ik snap wel wat je bedoeld, ik had dat ook, je voelt je zo van: wat als ik me aanstel/me verbeeld.

over die waarde kan ik je niets vertellen.

succes met je histamine,

Liefs Nina

Login of registreer om te reageren