huisstofmijt allergie en op bezoek gaan

09-02-2006 om 15:42 uur

Hoi iedereen,

Mijn longen reageren best sterk op dingen zoals huisstofmijt. Ik wil graag bij vrienden op bezoek gaan, maar door mijn allergische astma wordt ik daar sneller benauwd. Ventolin helpt dan gelukkig wel een beetje, maar soms is het daar zo stoffig, vloerbedekking, dikke lagen tussen de papieren; je kent het vast wel, dat de medicijnen niet volstaan. Ik nodig zoveel mogelijk mensen bij mij thuis uit, en ze snappen het ook wel. Toch wil ik ook wel een keer de deur uit, op den duur heb je je eigen schone paradijsje ook wel gezien zeg maar.
Hoe doen jullie dat? Vragen jullie netjes of ze het van te voren schoon willen maken, of zeggen jullie het pas  als je benauwd wordt?
Ik kan me voorstellen dat mensen zich beledigd gaan voelen als je vraagt of ze in het vervolg willen gaan schoonmaken en je ook niet alles van ze kunt eisen.

groetjes bioloogje

Login of registreer om te reageren
12-02-2006 om 09:49 uur

Hai Bioloogje,

Dit is heel herkenbaar. Regelmatig ben ik ziek als ik bij iemand op visite ga.Als er gerookt wordt of kaarsen gebrand ga ik sowieso niet meer bij deze mensen langs, helaas want je leven wordt heel erg beperkt.
Ik heb twee vrienden die extra schoonmaken als ik kom(erg lief) maar toch krijg ik het na ongeveer twee uurtjes benauwd ondanks de ventolin.
Vind het soms ook moeilijk om uit te leggen, heel vaak begrijpen ze het niet.
Ik probeer ook zo veel mogelijk de mensen naar mij te laten komen.

Liefs van Sylvia  :W

Login of registreer om te reageren