Verzekring verandert medicatie
23-05-2013 om 12:54 uurMet een onder breking van een jaar(tje) gebruik ik al jaren Singulair . Ik heb dat een poosje laten staan omdat men dacht dat ik last had van bijwerkingen . Toen bleek dat dat bij de zoetjes wegkwam .. Wou de longarts toch graag dat ik dat weer ging gebruiken .
Toen ik naar de apotheek ging van de week kreeg ik te horen dat de verzekeraar niet wou dat ik nog langer Singulair kreeg en dat ik nu Montelukast Abdi moet gebruiken .. Das goed koper
Nu roep ik niet dat goed koper ook altijd slecht moet zijn en ik heb ook niet te veel op met roddels en verhalen . Deze keer laat mij het niet los en de Longarst had nog al een lof betoog over Singulair . Is het verstandig om de man lastig te vallen met het besluit van de verzekeraar ? Of is dit gewoon het zelfde ?
Singulair is een merknaam en Montelukast is de werkzame stof. Je hebt dus hetzelfde medicijn gekregen van een ander merk.
Zie ook hier: http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Singula…
Ik heb Montelukast ook al van verschillende merken gebruikt en ik heb nooit verschil gemerkt.
Oke .. over morgen ben ik door de oude voorraad heen .
ik kreeg ook ander neusspray poos terug ... maar kreeg de oude weer terug wegens schaarste .
Daar vernam ik toch echt wel verschil . Maar goed ... erg scholend was dat niet .
Je wil niet naar al die verhalen luisteren .. maar dat lukte deze keer helaas niet . Das een teken van zwakte laat ik maar zeggen ....
Ik heb montelukast Teva maar van ABI nog nooit gehoord.
Singulair is in Belgie niet verkrijgbaar, hier is het Montelukast.
Abdi ... Ik kon het hele merk dus niet .
Maar als goed koper kan en zelfde doet .. ja doen .
Ja weet het niet, misschien een verschil in hulpstoffen en die kunnen soms helemaal anders uitpakken. Ben er geen fan van. Hou het liever bij wat ik heb, lichaam is daar gewoon aan.
Zelfde advies van HA gekregen.
De huidige combi van medicatie doet het beter als alles daar voor .. 3 jaar lang van alles geprobeerd . Met duidelijke uit leg van mijn nieuwe longarts . En een vervanger daar voor . Het was ook voor hun wat gis werk wat het beste is .. En dit jaar besloot de arts dat we nu maar eens een poosje zo door moesten zetten . Zo lang niet heel maal over is zal ik nooit tevreden zijn natuurlijk .. Dus beetje argwanend was ik het wel dat op eens een verzekeraar wat veranderd .
Bij de neusspray werd ik van te voren in gelicht door de huisarts .
De apothekers assistente was ook wat tja hoe zeg ik dat .... niet blij ? Ongemakkelijk ? .. met de beslissing van de verzekeraar , zo van U verzekering vergoed Singulair niet meer . Op zo een manier van ... hoe durven ze .
En ik ben over mijn apotheker heel erg tevreden . Zijn doorgaans erg eerlijk en behulpzaam .
Word ook nog vaak gevraagd als ik weer nieuwe voorraad op haal hoe het gaat en krijg ik wat anders voor geschreven moet ik me altijd effen apart melden . Dan duikt er iemand achter de PC en kijkt of alle maal wel goed komt ..
Ook van de week weer .. kreeg weer voorraad pijnstillers . Meneer we zien dat u niet erg scheutig bent met het gebruik van deze pijnstillers . Maar vergeet u niet dat ALS u ze gebruikt en het benauwder krijgt direct contact op neemt met u of dienst doende huisarts ? Zien dat ik op eens veel minder van iets gebruik of meer .. dan word er direct naar geïnformeerd . Zo ook zalf wat ik kocht .... of ik wel wist dat dat ook op respect kon . Kost dan niks .... En dat klopte dat had ik ook zo maar was voor me schoonmoeder ! Toch oplettend !