Gesloten buitenwagen aangevraagd

16-05-2007 om 23:05 uur

Ik heb via de wmo om een geloten buitenwagen aangevraagd. Na mijn laatste ziekenhuisopname vond mijn longarts dat ik stappen moest ondernemen om mee hulp te krijgen, voor thuis en buiten. Ben zeer gevoelig voor slechte weersomstandigheden, en heb gauw last van onstekingen. Maar omdat ik een gezonde partner heb, kom je bijna neregens voor in aanmerking. Wel kon ik via de wmo om een vervoersoplossing krijgen. Ben gegaan voor een gesloten buitenwagen. Ben onlangs bij de medisch adviseur van de gemeente geweest, en ik geef me 50% kans. Hij wilt nog contact opnemen met mijn longarts, dus ik moet nog even wachten op de uitkomst, vind het wel spannend. Ik houd jullie op de hoogte of ik in aanmerking kom.

Login of registreer om te reageren
04-07-2007 om 21:50 uur

Ja, sinds 1 januari mag je wmo voorzieningen zelf regelen via een persoons gebonden budget. Je krijgt het geld en mag zelf je voorziening aanschaffen volgens de regels die zij stellen, en daar valt hellaas een brommobiel buiten, ik mag alleen een wagen aanschaffen die op fietspaden mag, dus een canta of evt deze jdm. Ik moet even wachten wat voor budget ik krijg. deze wagen koste 11.500 en een canta rond de 10.000, dus als ik mijn budget heb neem ik een beslissing. En nog bedankt voor jullie reacties en medeleven

Login of registreer om te reageren
13-07-2007 om 15:49 uur
Reactie op rahimns

Ja, sinds 1 januari mag je wmo voorzieningen zelf regelen via een persoons gebonden budget. Je krijgt het geld en mag zelf je voorziening aanschaffen volgens de regels die zij stellen, en daar valt hellaas een brommobiel buiten, ik mag alleen een wagen aanschaffen die op fietspaden mag, dus een canta of evt deze jdm. Ik moet even wachten wat voor budget ik krijg. deze wagen koste 11.500 en een canta rond de 10.000, dus als ik mijn budget heb neem ik een beslissing. En nog bedankt voor jullie reacties en medeleven

Wat een hoop geld kost zo'n wagen nog! Klasse zeg, dat je aanvraag is goedgekeurd. Heb je inmniddels al een keuze kunnen maken of moet je nog wachten op je geld  :?

Login of registreer om te reageren
14-07-2007 om 00:13 uur

Ben wezen informeren naar de canta en naar de JDM City en mijn voorkeur gaat zeker uit naar de JDM. De afwerking van deze wagen is veel mooier en hij is ook nog eens goedkoper. Een instapmodel Canta blijkt al bijna 12000 euro te kosten. De gemeente heeft alleen nog niets van zich laten horen, maar ja het is natuurlijk vakantietijd. Ben bij een leverancier in amsterdam geweest en hij vertelde mij dat JDM deze wagens alleen bouwt voor de nederlandse markt en dat ze dit doen 1 keer per jaar. Dan wordt de productie van hij brommobielen platgelegd en bouwen ze ong 13 city's. Dit zal waarschijnlijk in Oktober zijn. Zodra ik op papier accoord heb van de gemeente ga ik hem bestellen. Ik zal nog even geduld moeten hebben.

Login of registreer om te reageren
27-07-2007 om 00:09 uur

Ik ben weer wat verder. De gemeente heeft contact met me opgenomen en een bedrag genoemd. Voor een periode van 6 jaar krijg ik 17000 euro. Dat is voor aanschaf van de wagen, een onderhoudscontract en verzekering. Ik heb al een offerte laten maken en moet alleen nog wachten op de schriftelijke bevestiging van de gemeente. Dat gaat nog even duren wat de behandelaar van mijnzaak gaat nu eerst op vakantie. Maar het gaat er nu eindelijk van komen. Ik hoop mijn wagen te hebben voordat het najaar begint. Echt spannend.

Login of registreer om te reageren
17-08-2007 om 23:05 uur
Reactie op rahimns

Ik ben weer wat verder. De gemeente heeft contact met me opgenomen en een bedrag genoemd. Voor een periode van 6 jaar krijg ik 17000 euro. Dat is voor aanschaf van de wagen, een onderhoudscontract en verzekering. Ik heb al een offerte laten maken en moet alleen nog wachten op de schriftelijke bevestiging van de gemeente. Dat gaat nog even duren wat de behandelaar van mijnzaak gaat nu eerst op vakantie. Maar het gaat er nu eindelijk van komen. Ik hoop mijn wagen te hebben voordat het najaar begint. Echt spannend.

Wat een enorm dure toestand zeg. Mooi dat je zo'n mega bedrag krijgt van de gemeente hiervoor want zelf  betalen is bijna geen optie als ik dat zo lees.

Login of registreer om te reageren
01-08-2007 om 19:20 uur

Ik duim dat je snel je wagen krijgt en zeker voor de winter.  ^O^

*O*Eef

Login of registreer om te reageren
01-09-2007 om 21:43 uur

Ja, deze vervoermiddelen zijn idd zeer prijzig. Zelfs 2e hands zijn ze mog aan de dure kant. Ik heb echt geluk gehad, want de gemeente almere verstrekt ze niet veel. Ik wacht nu nog steeds op de schriftelijke bevestiging van de gemeente zodat ik de wagen kan bestellen en ik hoop deze eind september, begin oktober te hebben. Ik ben echt benieuwd.

Login of registreer om te reageren
02-09-2007 om 14:12 uur

Pffff de gemeente Almere is echt enorrrrem traag, en gaan maar gewoon hun gang, ik kan het weten (ben een Havenaar ;)).

Top dat je een wagentje heb nu! Ze zijn wel duur, zeg! Maar als het niet anders kan dan moet het maar.

Op het plaatje te zien istie erg groot, beetje het standaard Fiat Punto model? En ik heb me altijd afgevraagd: Rijdt hij ook als een auto?

Login of registreer om te reageren
03-09-2007 om 18:42 uur

De auto is echt niet groot, op de foto lijkt het misschien zo, ik vergelijk de maten met die van een smart zodat je een indruk krijgt.

                     SMART                       JDM City                  Canta

Lengte:          2,50 meter                  2,64 meter              2,28 meter
Breedte:         1,52 meter                  1,10 meter              1,09 meter
Hoogte:          1,53 meter                  1,44 meter              1,63 meter  

Dus je ziet behalve de lengte is zelfs een smart groter.
Maar je zit zeer comfortabel, zelfs met mijn 1.90.  Verder stuurt en rijdt hij als een automaat, maar met zijn motor van maar 220cc klinkt hij meer als een scooter. Ik hoop alleen dat je binnen niet al te veel hoort, mischien binnenkort maar eens een proefrit maken. Als ik meer weet laat ik het julltie weten.

PS. Er is trouwens ook niet heel veel meer keus, de enige serieuze concurrent is de Canta en als je alle 2 ziet.....nou ja oordeel zelf

De Canta
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BWJ74YUH.jpg
De JDM
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZKDDYFXA.jpg

I rest my case

Login of registreer om te reageren
03-09-2007 om 22:00 uur

hahaaaaaaaaaa rahims
gefeliciteerd met je wagen hoor,vergeet niet dat jij in een luxe positie zit hoor
ik heb mijn canta zelf moeten kopen een tweedehandsie en ik ben er vet blij mee
dat ding heeft voor mij zn geld alang opgebracht en met mij ruim 1500km gereden naar het ziekenhuis
nau moet ik wel zeggen dat ik vind dat de mijne een witte canta dus mooier is dan die grijze of rode cantas
maar ik denk dat ik als de gemeente ons zau sponseren toch weer voor een canta zau gaan
al is het aleen maar voor de hoge instap en ruimte achterin en het rijden en parkeren overal zelfs in winkelcentra

veel veilige kilometers gewenst

groetjes ukkie

Login of registreer om te reageren