Wat voor werk doe je?

17-01-2007 om 19:08 uur

Na de topic "wat voor opleiding doe je" lijkt dit me ook wel een passende :)
Oftewel wat voor werk doe je en daarbij wat voor voor en nadelen kom je daar tegen ivm je astma?

Ik zelf werk bij Dixons, dit is een electronica winkel waar ik computers, camera's, mp3 spelers, printers, telefoons etc. verkoop.
Ik ben daar assistent bedrijfsleidster.
Buiten dat vooral de computers nogal stof kunnen produceren (en dit is gelukkig al een stuk minder omdat ze tegenwoordig niet allemaal meer aan hoeven!) en er vloerbedekking ligt die we gewoon veel moeten stofzuigen vind ik niet hele veel belemmeringen.
Soms is het wel lastig tijdens een telefoon gesprek of gewoon een klanten gesprek in de winkel dat ik ineens in een hoestbui uitbarst.
Soms dusdanig dat ik de klant even moet excuseren :)
Maar over het algemeen weet ik en ook mn collega's dat wel goed op te vangen en ze begrijpen me ook goed... gelukkig :)

Login of registreer om te reageren
08-08-2007 om 23:21 uur

Hey,

Maandag ga ik beginnen bij mijn nieuwe werkgever,

ik ga werken bij groot klimmendal is een revalidatiecentrum in Arnhem, als Therapeutisch peuterleidster. heb er echt super veel zin in!!

groetjes Marjanne

Login of registreer om te reageren
10-08-2007 om 23:05 uur

Lijkt me wel leuk, regenboogvisje, bij de peutertjes. Je zal je bezigheid hebben; Maar de liefde die die peutertjes je geven is onbetaalbaar. Succes ermee,
Isa

Login of registreer om te reageren
30-08-2007 om 09:44 uur

Hoi allemaal, ik ben Yvonne en ik werk bij het grootse container overslag bedrijf van europa (ECT)
Ik werk als telefoniste en als aanstuurster van de storingsdienst.
Ik werk in de volcontinu, en dat is best zwaar soms, vooral de nachtdiensten.
Maar ik heb zulke leuke collega s die heel erg goed begrijpen wat astma is.
Ben nu alweer 2,5 maand thuis omdat het gewoon niet gaat de laatste tyd, ben pas weer
opgenomen geweest, en wacht nu op de goedkeuring van de verzekering om naar Davos te gaan.

Groetjes Yvonne

Login of registreer om te reageren
30-08-2007 om 15:44 uur
Reactie op Yvonne76

Hoi allemaal, ik ben Yvonne en ik werk bij het grootse container overslag bedrijf van europa (ECT)
Ik werk als telefoniste en als aanstuurster van de storingsdienst.
Ik werk in de volcontinu, en dat is best zwaar soms, vooral de nachtdiensten.
Maar ik heb zulke leuke collega s die heel erg goed begrijpen wat astma is.
Ben nu alweer 2,5 maand thuis omdat het gewoon niet gaat de laatste tyd, ben pas weer
opgenomen geweest, en wacht nu op de goedkeuring van de verzekering om naar Davos te gaan.

Groetjes Yvonne

Hoi Yvonne,
Astma en volcontinu,

Ik heb het ook jaren lang gedaan, 5 ploegendiensten, vooral de nachtdiensten daar heb ik veel plezier aan gehad.
Maar ik kan me voorstellen dat het op een gegeven moment slopend is.
Vooral het slapen overdags.
Veel sterkte met je toelating tot Davos.
Kees

Login of registreer om te reageren
30-08-2007 om 18:51 uur

Hoi Kees,

Nou inderdaad het slapen overdag is echt een probleem!
Maar ik heb vandaag met toestemming gehad en ga de 11e al naar Davos.
Dus voor een tydje niet werken :N....

groetjes Yvonne

Login of registreer om te reageren
30-08-2007 om 18:54 uur
Reactie op Yvonne76

Hoi Kees,

Nou inderdaad het slapen overdag is echt een probleem!
Maar ik heb vandaag met toestemming gehad en ga de 11e al naar Davos.
Dus voor een tydje niet werken :N....

groetjes Yvonne

Maar je heb toestemmimg om aan je gezondheid te werken.
En dat is veel belangrijker, in ieder geval je gaat richting Zwitserland.
September is wel een mooi jaargetijde, meestal een kobaltblauwe lucht en veel zon.
Kees

Login of registreer om te reageren
14-12-2007 om 12:49 uur

Ik werk op het CWI en dat vind ik op zich leuk werk. Maar het gebouw waarin wij zitten staat al jarenlang bekend als "sick building". Op de verdieping waar ik werk gaat het allemaal redelijk, op een aantal andere verdiepingen kan ik niet meer komen omdat er teveel huisstofmijt is en ik daar super benauwd wordt. De laatste tijd heb ik steeds meer last van benauwdheid door parfums, aftershaves etc. Ik heb al een paar maal een flinke benauwdheidsaanval gekregen omdat iemand met wie ik een afspraak had een zwaar parfum op had. Ik vrees dat ik op termijn toch ander werk moet zoeken, mijn astma lijkt erger te worden.

Login of registreer om te reageren
18-12-2007 om 13:51 uur

Ik geef les op de basisschool, aan groep 6. Het bevalt me prima, alhoewel ik me regelmatig ziek moet melden. Het klimaat in ons gebouw is verschrikkelijk. Of te warm, of te koud. Vaak heb ik het tijdens een vergadering erg koud en voel ik me gewoon ziek worden.
Bedrijfsarts zei al dat platgooien de enige optie is.

Login of registreer om te reageren
11-01-2008 om 20:37 uur

Ik ben werkzaam bij een bedrijf dat baby en dieetvoeding maakt. Ik heb daar altijd als chemisch analist in de 5-ploegendienst gewerkt. In de zomer van 2006 kreeg ik daar een ongeluk.  >:( Door het inademen van hete zwavelzuurdampen heb ik nu mijn luchtwegproblemen(RADS). Ik ben nu druk bezig met het re-intergreren. Helaas lukt dit niet echt. Ik zit nu voor 4.5 uur per dag op kantoor. Het werk op het laboratorium zit er niet meer in. :N  :'(

Misschien op zoek naar een andere baan? :?  Heeft iemand een idee wat een goede baan zonder al te veel prikkels is?

Iedergeval iedereen veel succes met zijn of haar werk.
gr,Cindy :W

Login of registreer om te reageren