Blaas problemen ben

15-09-2022 om 15:25 uur

Als ik het benauwd heb laat ik mijn plas en ook mijn ontlasting verlies ik soms maar waar ik eigenlijk mee zit is ik word snachts wakker en dan krijg ik het zo benauwd dat ik er niet meer uit kom en waar ik geen antwoord op krijg is wat is de reden dat om niets broek omhoog of omlaag elke beweging lokt zo'n aanval uit niemand heeft hier eigenlijk een antwoord op

Login of registreer om te reageren
19-09-2022 om 04:54 uur
Reactie op Daantje

Magnesiumhydroxide is op dit moment niet verkrijgbaar.

Ik heb het van de week na maanden wachten weer gekregen. Oh zo blij. Je moet het wel zelf betalen. Met zakjes erbij weer wat beweging 😀

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
19-09-2022 om 09:30 uur

Een onderwerp waar ik als longarts te weinig naar vraag realiseer ik me nu. Misschien dat het bij de longverpleegkundige vaker ter sprake komt. Wel herkenbaar van patienten die op de eerste hulp komen. Als die erg benauwd zijn en hun urine of ontlasting laten lopen dan weet je dat het niet goed gaat en snel moet ingrijpen. Er zullen meerdere mechanismen de oorzaak zijn dat dit gebeurt. Deels zuurstoftekort waardoor de aansturing vanuit je hersenen, zenuwstelsel niet goed werkt. Deels gevoel van benauwdheid dat net als angst werkt op maagdarmstelsel. Er zullen nog andere mechanismen spelen. Het is misschien iets om met de fysiotherapie te bespreken. Om proberen te voorkomen dat dit gebeurt met inspanning meer verdelen, proberen aan te voelen als het misgaat en de kortademigheid met ademhalingsoefeningen onder controle proberen te krijgen.

Met vriendelijke groet,

Serge van Wolferen, longarts

Login of registreer om te reageren