September 2022 - Preferentiebeleid

31-08-2022 om 09:00 uur

Het komt geregeld voor dat longpatiƫnten aan de apotheekbalie een ander merk meekrijgen dan zij gewend zijn. De werkzame stof in het geneesmiddel is dan hetzelfde, maar het geneesmiddel is van een andere fabrikant. Daardoor kunnen de naam, verpakking, of dosering van het medicijn anders zijn dan gebruikelijk.
Wisselen leidt regelmatig tot problemen.

Wat is jullie ervaring hiermee?

Login of registreer om te reageren
05-09-2022 om 15:25 uur

Krijg soms een andere verpakking maar nooit problemen gehad ermee

Login of registreer om te reageren
13-09-2022 om 12:18 uur

Ik ook vaak een andere verpakking en /of merk, tot nu toe nog geen problemen ermee gehad, wat ik wel vervelend vind is dat je zoals bij foster soms 120 doses krijgt en soms 180, blijft opletten dus....

Login of registreer om te reageren
13-09-2022 om 12:35 uur

Voor mezelf is dat geen probleem. Alleen een keer gehad met een merk salbutamol wat niet ging. Voor mijn zoon zelfde met de salbutamol, en later met de seretide. Van beide heeft hij dusdanig last gehad, dat zijn artsen melding gemaakt hebben bij het lareb. Sindsdien krijgt hij alleen nog maar de echte seretide en ventolin.

Login of registreer om te reageren
13-09-2022 om 12:58 uur

Toen foradil eruit ging heb ik n jaar gedaan om de astma weer stabiel te krijgen
Van een ander merk 'de pil' kreeg ik bloedingen
Van een ander merk B12 (injecties) of zyromax n astma aanval.
En zo heb ik nog wel wat voorbeelden

Vaak gaat de wissel ook goed

Login of registreer om te reageren
13-09-2022 om 17:11 uur

Het enige waarmee ik echt problemen had was de generieke variant van de nasonex. Verder vind ik het irritant dat ik soms Aerius kreeg die eruit zag als Montelukast en andersom.

Login of registreer om te reageren
14-09-2022 om 08:34 uur
Reactie op Daantje

Het enige waarmee ik echt problemen had was de generieke variant van de nasonex. Verder vind ik het irritant dat ik soms Aerius kreeg die eruit zag als Montelukast en andersom.

@Daantje en dan nog blauw ookšŸ˜œ allebei dat ik ze ook wel eens anders noemdešŸ¤£šŸ¤£šŸ¤£

Login of registreer om te reageren