Verhuizen uit Amsterdam vanwege slechte kwaliteit lucht.?

14-09-2021 om 06:53 uur

Ik ben en vrouw met COPD en Ik woon in Amsterdam,
Volgens metingen is hier o.a de kwaliteit van de lucht die je hier inademt erg slecht.
Ik woon aan een weg waar best veel brommers en auto’s rijden,( geen groot verkeer zoals vrachtwagens of bussen.) Bovendien staat mijn huis ook nog eens. 1 km van een snelweg.

Nu kan ik woningruil doe met iemand uit Marken in een straat waar geen auto’s en brommers mogen rijden,
Bovendien zijn de auto’s die daar rijden is meestal bestemmingsverkeer, dus de weg er naar toe is erg rustig.
Het is een eiland, dus geen industrie of vee.

Nu mijn vraag: heeft het zin voor mij om als een Copd patient woningruil te doen Van Amsterdam naar Marken,

Omdat de metingen van roet, ozon en andere slechte stoffen in HEEL Nederland altijd op ‘matig’ staan, zal de winst dan alleen maar het directe verkeer zijn of is Marken sowieso een schonere plek omdat je daar aan het Markenmeer zit?

Ik heb het er zeker voor over als het nut zou hebben, want het is een leuk huisje en ik zou er zeker wel kunnen wennen en gelukkig kunnen worden, maar het kost erg veel geld om te verhuizen en ik woon nu ook heel fijn en gelukkig, dus normaal gesproken zou ik hier graag willen blijven.
Maar voor mijn longen doe ik alles en als dit een verbetering is, dan zou ik het echt doen.

Met vriendelijke groet, Christel

Login of registreer om te reageren
21-01-2022 om 14:30 uur

Geen idee of je inmiddels verhuisd bent.
Een argument wat ik belangrijk vind bij mijn COPD is de bereikbaarheid van artsen, ziekenhuizen, apotheken. Die zijn bij COPD hoe langer hoe belangrijker. Ook de kennissenkring die in contact wil blijven is in een stad vaak makkelijker uit te breiden.
Sterkte en beste wensen

Login of registreer om te reageren
11-05-2022 om 10:16 uur

hoi allemaal , ik zat en zit nogal in de put! ik heb 2 huizen aangeboden aan zee, waar ik me stukken beter bij voel! helaas heb ik ze moeten weigeren want mn moeder wil het niet hebben ze hebben me nodig. en nu bied iedereen aan om mn huis te veranderen of in een zorgcomplex te gaan wonen dichtbij mn ouders. maar ik wil naar zee maar het kan niet

Login of registreer om te reageren
05-07-2022 om 13:09 uur

ga het eerst eens proberen met woning ruil voor een maandje als een soort vacantie ruil kunnen jullie daarna altijd nog beslissen,dus gevoon koffertje met wat spullen erin en niet alles meeslepen WIE WEET

Login of registreer om te reageren