Rolstoel huren voor weekendje weg

23-04-2022 om 21:14 uur

Deze vraag is niet direct astma -gerelateerd (vandaar offtopic) maar misschien dat jullie wel ervaring hebben of er iets aan hebben.

Ik heb recent mijn voet gebroken en als het goed is mag binnenkort het gips eraf maar de verwachting is dat ik dan niet direct weer (goed) kan lopen. Nou ga ik binnenkort een weekendje weg met vriendinnen naar Putten. Nou hadden we het er vandaag over en eigenlijk willen we sowieso wel gaan, we zijn er allemaal aan toe om er even uit te zijn en ook met gebroken voet kan je gelukkig nog een hoop dingen wel en ook een bakkie koffie in de zon in een andere omgeving is al fijn. Nou hadden we het erover dat het misschien handig zou zijn om een rolstoel te hebben als we een dagje op pad willen zodat onze actieradius toch wat groter is. Nou kan ik natuurlijk een rolstoel huren bij Vegro maar dan krijg ik zo'n groot, zwaar ding als we die meenemen dan is de kofferbak al half vol en het is zwaar duwen. Vriendin vroeg of het niet mogelijk is om daar in de buurt iets te huren of dat ik tijdelijk een lichtere, compactere rolstoel zou kunnen huren. Ik heb een beetje zitten googelen en ik vind allerlei rolstoel vriendelijke huisjes maar niet de mogelijkheid om van vrijdag tot zondag een rolstoel te huren in de buurt van Putten of om een compactere rolstoel te lenen. Ik ga maandag wel eens bellen met Vegro maar misschien hebben jullie ervaring of advies.

Login of registreer om te reageren
09-05-2022 om 10:11 uur

Ik ben weer terug van een heerlijk weekend 😊 ik heb toch voor de rolstoel gekozen omdat ik dan ook nog de mogelijkheid had om stukjes te lopen. We waren met zijn drieën dus dan kan je wat makkelijker met elkaar op lopen.

Ik ben echt blij met mijn vriendinnen die me geholpen hebben over mijn rolstoel schaamte heen te komen en me heel goed gereden hebben. Zaterdag zijn we naar de zandsculpturen geweest en zondag naar Harderwijk en dat was anders echt niet haalbaar geweest. Ik was ook echt verbaasd hoe rolstoelvriendelijk alles was daar in de omgeving. Ik had uiteindelijk een rolstoel via medipoint en die was handzaam mee te nemen in de auto en goed te duwen volgens mijn vriendinnen.

Fijn dat jullie me goed advies hebben gegeven, dankjewel!

Login of registreer om te reageren
09-05-2022 om 10:16 uur

Oh en een van mijn vriendinnen heeft in het ziekenhuis gewerkt dus die was er wel bedacht op waar ze me neerzette enzo en gelukkig ben ik inmiddels wel weer een beetje mobiel.

In Harderwijk hadden we een restaurant waar zelfs een traplift was naar de wc.

Login of registreer om te reageren
09-05-2022 om 12:12 uur

Super Daantje deze ervaring! Blij voor je dat t zo leuk was en dus goed gedaan hebt
Ook goed dat je je ervaringen hier deelt, wie weet heeft iemand er nog wat aan als tip!
Nu nagenieten dus en top om zo vriendinnen te zijn! Waardevol en rijk!

Login of registreer om te reageren
09-05-2022 om 19:01 uur

Fijn @Daantje

Wisten jullie dat je bij landall gratis rolstoelen kunt huren bij de fietsverhuur😀.

Login of registreer om te reageren
09-05-2022 om 23:08 uur

@jippie46 oh wat tof!!!

Wij hebben een kleine auto en heb via de WMO een rolstoel en als we op vakantie gaan laat ik hem daar bezorgen😊 scheelt weer wat ruimte in de kofferbak, aangezien er ook een hond ter grootte van een Duitse Herder mee moet🤣

Nou kan bij mijn rolstoel wel alles eraf behalve de handvatten voor degene die eventueel moet duwen. Maar de wielen en beensteunen klik je makkelijk los dus maakt het wel makkelijker en niet elke leenrolstoel heeft dat. Vaak worden deze via de wmo uitgeleend en de gewone wat minder compacte voor kleine periodes.

Super goed dat je dit hebt gedaan Daantje💪🏻 Weer wat overwonnen en hopelijk is het in het vervolg niet meer nodig, maar mocht het wel zo zijn is de drempel wel weer ietsje lager. Nu lekker nagenieten en hopelijk doet je voet snel minder pijn met lopen🍀

Login of registreer om te reageren