Probiotica

02-05-2022 om 11:34 uur

Zijn er wellicht lotgenoten die ervaring hebben met het gebruik van probiotica tijdens de antibioticakuur?

Login of registreer om te reageren
02-05-2022 om 12:30 uur

Ja dat is goed idee! Zelf heb ik het in vorm van pillen, werkt sterker dan die flesjes van supermarkt maar die zijn ook al zeker beter dan niet. Gewoon proberen zou k zeggen

Login of registreer om te reageren
02-05-2022 om 20:41 uur

Ik gebruik het ook altijd bij een AB kuur maar wel langer dan de kuur duurt, stel ik heb een ab kuur van een week dan neem ik ong 10 tot 14 dagen Orthiflor plus probiotica, ik gebruik zakjes die je kunt oplossen in water of iets van sap of id. Ik koop ze bij de apotheek, daar krijg ik ook een advies bij.
Sterkte met de kuur

Login of registreer om te reageren
03-05-2022 om 04:42 uur

Beste Heckler,

Probiotica is eigenlijk echt aan te raden tijdens, maar ook zeker een paar weken na een antibiotica kuur. Ik ben er zelf eerlijk gezegd te laat mee begonnen.

Er bestaat drinkvoeding met extra bacteriƫn die je in de winkel kan kopen, maar het is duur en het bevat relatief weinig probiotica. Ik neem zelf capsules in zoals @Edelweiss . Ik ben zoals @goudvisje begonnen met oplospoeder van de apotheek, maar ik vond het vreselijk om te drinken als ik mij reeds slecht voelde. Uiteindelijk ben ik online beginnen reviews te lezen, en uitgekomen bij nupture Probacomplete. Ik eet ook yoghurt bij de antibiotica, wat bij mij ook een groot verschil maakt.

Hopelijk helpt je antibioticakuur en krijg je niet te veel bijwerkingen van de antibiotica!

Het beste,
Tamia

Login of registreer om te reageren
03-05-2022 om 08:12 uur

Zoek wel even goed qua probiotica er zit zoveel verschil in! Door de bomen zie je bijna het bos niet meer, maar pre- en probiotica zijn goed voor de darmen zeker wanneer de darmflora wordt verstoord.
Zelf merk ik er totaal niks van, maar ik ken wel mensen die door gebruik hiervan geen darm problemen hebben tijdens bijvoorbeeld een kuur.

Maar er is een enorm divers aanbod, van inderdaad flesjes in de supermarkt tot capsules.

Login of registreer om te reageren
22-07-2022 om 17:51 uur
Reactie op heckler

Zijn er wellicht lotgenoten die ervaring hebben met het gebruik van probiotica tijdens de antibioticakuur?

Ja. Tijdens mijn laatste antibiotica kuur waarbij ik dus ook direct aan de diarree geraakte volgens bijsluiter, eea gegoogled en probiotica genomen: flesje yakult pd. Binnen een dag alles weer normaal.

Login of registreer om te reageren
07-11-2022 om 11:30 uur

Ikzelf gebruik dagelijks Biokult probiotica, echt een aanrader. Erg gevoelige darmen en dit houdt mijn darmen veel rustiger.

Login of registreer om te reageren