Teruggekeerde longtumor

30-05-2017 om 21:04 uur

Beste lotgenoten, na bijna 5 jaar is de tumor weer terug in mijn long.
Omdat er al een kwab is verwijderd , wordt er nu gekozen voor bestraling met de cyberknife.
Nu wordt er waarschijnlijk gemarkeerd met markers in de long via de lies.
Ik zie hier enorm tegenop en zou dus graag wat ervaringen willen horen. Ook wanneer het een vervelend onderzoek is, ik weet nl liever wat mee te wachten staat dan de onzekerheid. Al met opnieuw een spannende tijd tegemoet.
Dank jullie alvast.Elliende

Login of registreer om te reageren
11-06-2017 om 19:20 uur

Nee, bij mij was het de 1e keer, niet kleincellige longkanker, tumor van 1,1 cm. Ik ben behandeld in de Dan. Den Hoedkliniek in Rotterdam. Is ook Erasmus toch? Tumor bij toeval ontdekt met de ct scan. Ik vond het ook erg lang duren voor er behandeld werd. Eind februari ontdekt, eind april/begin mei 3 bestralingen van ongeveer 3 kwartier. Ik krijg in juli weer een ct scan.
Ik kon niet worden geopereerd omdat dat teveel longcapaciteit zou kosten maar de oncoloog verzekerde mij dat deze manier net zo effectief was.
Weet je al hoeveel keer je moet?

Login of registreer om te reageren
11-06-2017 om 19:28 uur

Nee nog niet. Wrsch 5 x11 minuten. Ze wilde eerst langer (3 x 17) maar omdat het tegen de armzenuw zit, niet te veel belasten. Ik hoop vlg week met te horen, ook of markers nodig is. Tumor is bij mij in 6 maanden tijd ineens te zien. Dus snel gegroeid. Sneller dan de vorige keer. Toen operatie van verwijderen onderste rechterlongkwab.

Login of registreer om te reageren
15-06-2017 om 20:14 uur

Nee, ik had op vermoeidheid na en spierpijn in de armen door het lange liggen met de armen omhoog geen bijwerkingen.
Ben wel benieuwd naar de volgende ct scan in juli. Blijft toch spannend. Psychisch had ik er meer moeite mee.

Login of registreer om te reageren
15-06-2017 om 20:18 uur

Fijn dat je verder weinig lichamelijke klachten hebt! Het psychische kan ik me voorstellen hoor. ...ik merk dat ik dit nu ook al krijg. De vorige keer veel minder last van gehad. Ik krijg trouwens geen markers, dat hoorde ik 2 dagen geleden. Ik maak me nu erg druk omdat het naar mijn gevoel te lang duurt voordat ik nu eindelijk hoor wanneer ze gaan starten! Heel veel succes met de komende ct scan, hou je mij op de hoogte van de uitslag? Ik ga voor je duimen.

Login of registreer om te reageren
27-02-2022 om 23:36 uur

kleincellige long kanker met uitzaaing long

Login of registreer om te reageren
27-02-2022 om 23:39 uur

hallo lotgenoten
bij mij een een keer benauwd heid onnstaan herkennen jullie dit..

Login of registreer om te reageren
28-02-2022 om 08:03 uur

@lotje80 je kan misschien het beste een eigen topic openen en jezelf voorstellen (met wat jij wil delen uiteraard) en je vragen stellen voor lotgenoten.
Heel veel sterkte in ieder geval!

Login of registreer om te reageren