Kleine concentrator

23-10-2021 om 12:56 uur

Beste mensen, ik ben afgelopen dinsdag begonnen met extra zuurstof, 2 liter. Alles netjes thuisbezorgd door Westfalen maar daar zit n vreselijke grote en zware ‘kleine’ concentrator. is zo’n fles die zwemmers meenemen. (5,5 kilo). Is voor mij onmogelijk. Nu heb ik eens zitten kijken voor een kleine, lichte maar die zijn allemaal vreselijk duur???? Ik zie prijzen van 2000-3000 euro.. (Inogen) vb.
Moet dat zo duur? De rest krijg ik ‘gratis’ geloof ik. Niks anders in de markt die aan mijn behoefte kan voldoen? Ik ga immers zoooo graag naar buiten.

Login of registreer om te reageren
26-11-2021 om 15:00 uur

Nou goudvis, ook hier een andere slang levens gevaarlijk ik heb de slechte groene er weer opgezet.
Ik ben al een keer onder uit gegaan door die rotzooi, stug en het kringelt over al om heen.

Login of registreer om te reageren
27-11-2021 om 00:50 uur
Reactie op Hwess

Nou goudvis, ook hier een andere slang levens gevaarlijk ik heb de slechte groene er weer opgezet.
Ik ben al een keer onder uit gegaan door die rotzooi, stug en het kringelt over al om heen.

Ik heb nu 50 mtr besteld voor 30 euro :) kan ik zeker 3 jaar vooruit.
Het rare vind ik dat Westfalen de mail begon met, de groene slang is sporadisch voorradig, toch gek wanneer je op de website de 12 meter en de 50meter gewoon direct kunt bestellen, morgen al in huis?!
We sturen alsnog de factuur naar de zorgverzekering, wordt vervolgd.
Krijg ik het alsnog vergoed dan weet ik weer fabeltjes verteld....Westfalen dus.
Ik heb tot nu toealtijd de groene slang gehad, zonder zelfs maar te vragen...
Ik heb precies hetzelfde, de doorzichtige(goedkope ook)kringelt en is stug en ook ooit 1x mee gevallen, ik heb ik al die jaren 1x een doorzichtige gehad omdat de monteur geen andere in z'n bus had.
Ik ga voor groen! Hahaha!
Succes en nogmaals op de website is ook de 12 meter gewoon te koop.. we moeten ze nu eenmaal vernieuwen want er komen slechte plekken in, kleine sneetjes waar O2 uit ontsnapt.
Fijn weekend allen 🍀

Login of registreer om te reageren
27-11-2021 om 12:52 uur
Reactie op koe

Ik vind die groene juist niet zo prettig….☺️ Die krult bij mij enorm en knelt en knikt heel vaak dicht. Heb nu een wat dikkere stevige half doorzichtige slang van 17m. Daar ben ik erg tevreden over, hij is wat zwaarder waardoor ie ook niet zo krult en platter op de vloer ligt zodat je er ook niet over struikelt.

Vind dat elke slang wel krult in het begin, vooral heel dicht bij de concentrator zelf.
Tip: van de groene slang 1 meter afknippen. Zet die meter op de concentrator en verbindt deze aan het lange stuk met een draaibare koppeling. Kringelen is voorbij.

Login of registreer om te reageren
29-11-2021 om 08:37 uur

Dit is het antwoord op de klacht die ik heb verzonden:

Dus maar 50 meter besteld.

De huidige slang is sinds een tijd de algemene slang.
De groene slang kan alleen nog aangekocht worden in de webshop: Westfalen - Product (zuurstofinfo.nl)
U kan dan de keuze maken voor 12 meter.

Van uw verhaal over de algemene slang heb ik inmiddels een klacht geregistreerd.

Vertrouwende u hiermee volledig te hebben ingelicht,

Met vriendelijke groeten,

Martine van Kampen-Peletier
Customer Service medewerker

Login of registreer om te reageren
29-11-2021 om 09:04 uur

Even nog contact gehad met V.G.Z. hierover en dat bedrag wat de groene slang kost, deze mag je declareren en wordt vergoed.

Groet Henk.

Login of registreer om te reageren
29-11-2021 om 10:27 uur
Reactie op Hwess

Even nog contact gehad met V.G.Z. hierover en dat bedrag wat de groene slang kost, deze mag je declareren en wordt vergoed.

Groet Henk.

Dank je wel, ook ik heb deze al gedeclareerd, en ga ook een klacht indienen bij de zorgverzekeraar hierover, ik heb nu al meermalen van die rare antoorden gehad van Westfalen, zo namen ze de 1e keren de neusgel mee, uiteraard tegen betaling maar zonder verzendkosten, is ineens niet meer mogelijk terwijl de bus vol ligt wanneer ze komen, moet je part bestellen en komt er 6 euro bezorgkosten bij...
Ik bestel deze nu ergens anders, zonder bezorgkosten want koop er dan gelijk 3 van.
Weet even niet meer waar maar ik dacht bij plein of gezondheid aan huis.
Ik vind de uitleg ook nogal simpel,de groene slang is voor blinde mensen, ja dat zal schelen?! Kleurenblind dat kan ik nog snappen maar blind dan maakt de kleur weinig uit.
Geldt hetzelfde met afspraken maken, ik krijg 1 dag ervoor bericht na 18 u,dat ze komen vanaf 8 uur, dit lukt niet bij mij, de ochtenden kom ik amper normaal door, meermaals doorgegeven maar werkelijk een betonnen bord voor de kop.
Afspraak geannuleerd en toch komen! Ik doe niet eens meer open, lukt ook niet.
Zo zijn ze nu dus 3x voor jan Doedel geweest terwijl ik netjes de afspraak annuleer, uiteindelijk kon het dan toch een keer na 12 uur..
Vraag mij soms af of ze wel door hebben dat ze met vaak er ernstig zieke mensen te maken hebben....erg slechte service, wel vriendelijke chauffeurs en monteurs.

Login of registreer om te reageren
29-11-2021 om 17:44 uur

Aan de chauffeurs en monteurs ligt het niet, ook te weinig personeel en ze zijn weer te groot geworden.

Ik krijg problemen met mijn reuk, al een poosje gaat dat achteruit. Kom dit door de zuurstof door de neusbril?, ik gebruik thuis in rust 2l/min. 24 uur per dag, als ik ga lopen of doe de fysio wordt dat 4l/min.
En dat is ook wel nodig anders gaat de saturatie onderuit, s' morgens bij het opstaan na de nacht doe ik het even af +/- een 45min. als ik da niet oppas zakt de sat. zelfs tussen de 78-83 %, dan maar weer vlug aan de zuurstof :-& maar jammer dat de reuk een stuk minder is geworden, verder wordt je net dombo met 3dingen achter je oren, bril zuurstofbr. gehoorapp. het nacht kastje raak aardig vol. :))
Henk.W

Login of registreer om te reageren
29-11-2021 om 18:46 uur

@Hwess, ik gebruik minder ltr, in rust 1 en bij inspanning 1,5 tot 2 liter, ik mag t liefst ook niet meer omdat ik CO2 stapel in lichte mate, ik merk ook dat m'n reuk wat minder wordt, niet de sterke geuren zoals knoflook maar de geuren van een bepaald wasmiddel of deo of id ruik ik ook amper, ik weet niet hoe dit komt eigenlijk. Misschien irritatie van t neusslijmvlies, ik heb veel bloed korstjes in m'n neus ook en in de ochtend loopt werkelijk t water uit m'n neus, snuit een wc rol weg elke ochtend :)
Haha dombo, ik zag er beeld bij, wat dacht je van t mondkapje er ook nog bij.... Die touwtjes tellen ook, ik heb ook t idee dat ik zeil oren krijg...
Ach als dat ons enige probleem was, is t luxe, kunnen er beter maar om lachen. Alle hulpmiddelen erbij en we kunnen een winkel beginnen...
Klopt de chauffeurs en monteurs zijn allemaal even vriendelijk, aan de telefoon en via mail ook , alleen kunnen weinig helpen of zinnige antwoorden geven.
Toch blij met m'n O2 voorziening, hier zakt de saturatie ook hard zonder, niet onder de 80, bij jou iets erger, je hebt ook best veel O2 nodig..
Laat ons maar mooi dombo zijn 😂 liever dan benauwd, slechtziende of doof, fijne avond 🍀

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
14-12-2021 om 07:57 uur

Beste Jos

De longarts of longverpleegkundige kan voor de patiënt een mobiele concentrator zoals de Inogen aanvragen.
Een belangrijke voorwaarde is dat de patiënt bij inspanning een goede neusademhaling kan toepassen, anders is de Inogen geen geschikt apparaat.
De longverpleegkundige kan samen met de patiënt en de leverancier (in dit geval Westfalen) bekijken welke apparatuur het beste past bij de patiënt.
Alle zuurstofapparatuur die door de longarts/ longverpleegkundige geregeld wordt vergoed door de zorgverzekering.

Met vriendelijke groet,

Serge van Wolferen, longarts in samenwerking met onze longverpleegkundige Linda Brandjes

Login of registreer om te reageren