Saturatie en hoofdpijn

12-10-2021 om 09:47 uur

Ik heb copd gold 3 en sochtends vaak hoofdpijn. Als ik de saturatiewaarde meet is dit meestal minder dan 90. Als ik 2 paracetemols neem duurt het vaak wel zo’n 2 uur voordat hoofdpijn minder wordt. In het ziekenhuis adviseerden ze om elke dag 4x 2 paracetemols te nemen. Zou dit een oplossing zijn of is het een lapmiddel. Wil graag weten of iemand hier ervaring mee heeft.

Login of registreer om te reageren
12-10-2021 om 10:12 uur

Als je hoofdpijn hebt door een te lage saturatie dan zou ik overleggen met je arts of daar een oplossing voor is in plaats van paracetamol wat het probleem niet oplost.

Login of registreer om te reageren
12-10-2021 om 11:04 uur

Hoofdpijn is echt rot.
De oorzaak van je hoofdpijn is belangrijk om te weten. Iedere oorzaak heeft toch zijn eigen behandeling.
Je kunt ook medicatieovergebruikshoofdpijn hebben. Dan heb je hoofdpijn juist door het veelvuldig gebruik van paracetamol. Als je dan dagelijks paracetamol slikt tegen de hoofdpijn, dan doe je meer kwaad dan goed.

Login of registreer om te reageren
12-10-2021 om 11:26 uur

Zou het zeker met je LA overleggen, het kan nl ook stapelen zijn van co2, dit gebeurt ook vaak in de nacht meer en sta je ook met barstende koppijn op.
Ik heb hier zelf mee te maken nl.
Stapelen kan erg slecht zijn..
Dit is met een bloedgas prik uit te sluiten.
Sterkte 🍀

Login of registreer om te reageren
12-10-2021 om 12:50 uur

Ik heb voor het ogenblik ademnood "s morgens , voordien had ik hoofdpijn !

Ik raad je aan bij een LA te gaan voor het slechter wordt

Sterkte

Login of registreer om te reageren